فورد ۳ کارخانه را در روسیه تعطیل می‌کند

  • خودرو
  • جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۱۲
    کد خبر :513171

به‌دنبال زیان‌دهی فورد در روسیه، این شرکت قصد دارد ۳ کارخانه خود را تا اواسط سال جاری میلادی تعطیل کند و از بازار خودروهای سواری روسیه خارج شود.

فورد سالرز، شرکت سرمایه‌گذاری مشترک فورد موتور در روسیه، دو کارخانه‌ی مونتاژ و یک کارخانه‌ی ساخت پیشرانه در روسیه را تعطیل خواهد کرد و از بازار خودروهای سواری این کشور خارج خواهد شد. فورد سالرز هزینه‌ای حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بر فورد تحمیل می‌کند و باتوجه‌به زیان‌ده بودنش، صرفه‌‌ی اقتصادی برای خودروساز آمریکایی ندارد. حرکت اخیر بخشی از فرایند بازسازی فورد در مناطق زیان‌ده است و طبق گفته‌های مسئولان این خودروساز، کنترل شرکت سرمایه‌گذاری مشترک به‌طور کامل به سالرز واگذار می‌شود. منابع نزدیک به رویترز ماه گذشته گزارش دادند که فورد در نظر دارد برای کاهش بار مالی در مناطق زیان‌ده، کارخانه‌های خود را در روسیه تعطیل کند.

خودروساز شماره ۲ ایالات متحده می‌گوید تعطیلی کارخانه‌هایش در روسیه بدون توجه به جزئیات، منجر به کاهش فاحش اشتغال در روسیه خواهد شد. پس از روسیه، فورد اقدامات مشابهی را در آمریکای جنوبی و اروپا دنبال می‌کند، زیرا این شرکت به‌دنبال بازگشت سودآوری در بازارهای از دست رفته است. در ادامه شرکت فورد سالرز پس از بازسازی، روی وسایل نقلیه‌ی تجاری تمرکز خواهد کرد، درحالی‌که تولید خودروهای سواری تا اواسط سال جاری میلادی متوقف خواهد شد.

استیون آرمسترانگ، مدیرعامل فورد در اروپا گفت:

ساختار جدید فورد سالرز از استراتژی بازسازی جهانی فورد حمایت می‌کند تا رهبری ما در بازار خودروهای تجاری و رشد تجارت در اروپا در بخش‌های پربازده، گسترش یابد.

فورد نخستین خودروساز بین‌المللی بود که مونتاژ خودرو را در روسیه آغاز کرد و در سال ۲۰۰۲ یک کارخانه را در سنت پترزبورگ به مرحله‌ی تولید رساند. فورد در سال ۲۰۱۱ شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با سالرز را راه انداحت که در آن سهم هر کدام به ۵۰ درصد می‌رسد؛ بااین‌حال فورد پس از مدتی کنترل تمام سهام این شرکت را به دست گرفت.

انتظار می‌رود فروش خودروهای جدید در روسیه طی سال جاری ۳.۶ درصد افزایش یابد که براساس برآورد گروه لابی تجاری اتحادیه اروپا از سال گذشته تاکنون کاهش داشته است.

مسئولان فورد در خصوص برنامه‌ی شرکت متبوعشان برای تعطیلی کارخانه‌ها در روسیه چنین می‌گویند:

بازار خودروهای سواری در روسیه طی سال‌های اخیر تحت فشار زیادی قرار داشته و روند بازیابی آن با سرعت کمتری نسبت به انتظارات پیش می‌رود. طی سال‌های اخیر قیمت خودروهای سواری به میزان درخورتوجهی کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های فورد در روسیه بدون احتساب مالیات به مبلغی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار برسد که بخشی از هزینه‌های ۱۱ میلیارد دلاری فورد را در سراسر جهان تشکیل می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید