فورد کا پلاس 2018 رونمایی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۲۷
    کد خبر :218438

کراس‌اور کاملا جدید فورد کا پلاس در دو نسخه استاندارد و اکتیو برای فروش در بازارهای اروپایی آماده می‌شود.

اگرچه نسخه کاملا جدید فورد فوکوس در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته نمی‌شود؛ اما فورد محصولی تقریبا تازه برای رونمایی در این رویداد خواهد داشت. ارزان‌ترین خودروی فورد در اروپا، این‌ بار با تغییر چهره در نسخه جذاب اکتیو ظاهر خواهد شد و شباهت زیادی به خودروی فیستا اکتیو دارد که سال گذشته رونمایی شد.

 

این شبه کراس‌اور جدید چیزی بیش‌ از ظاهر طراحی تغییریافته دارد و جدا از بدنه پلاستیکی معمولی، روکش فلزی به تعلیق مرتفع‌تر (بیش از ۲۳ میلی‌متر بالاتر رفته است)، فاصله عرضی بزرگ‌تر و میله ضد غلتش بزرگ‌تر در جلو مجهز است. علاوه بر این تغییرات، مهندسان فورد از سیستم فرمان قدرتی الکترونیکی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود فورد کا پلاس (Ka+) اکتیو تطابق بیش‌تری با سبک کراس‌اور داشته باشد. بروزرسانی‌ دیگر، دمپرهای تیون‌شده است که می‌تواند قابلیت سواری نرم و راحتی برای رانندگی در جاده‌های پر از دست‌انداز و ناهموار فراهم کند؛ درحالی‌که سیستم بازطراحی‌شده پیش‌گیری از واژگونی فعال، امنیت بیش‌تری هنگام بستن اثاثیه روی سقف خودرو در اختیار قرار می‌دهد.

فراتر از مشخصات اکتیو جدید، فورد کا پلاس مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل با قدرت ۹۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی ۲۱۵ نیوتن‌متر (در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه) است که از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه‌ خواهد بود. واحد TDCi نصب‌شده روی خودرو فقط ۹۹ گرم بر کیلومتر دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و از سیستمی با نام «شارژ هوشمند احیاکننده» برای افزایش بهره‌وری سوخت بهره می‌برد که به‌طور خودکار هنگام ترمزگیری و لغزیدن خودرو، آلترناتور را مجبور به شارژ باتری می‌کند.

در میان گزینه‌های بنزینی پیشرانه، نسخه ۱.۲ لیتری دوراتک (Duratec) قدیمی با سری جدید Ti-VCT جایگزین شده است که حجم جابجایی مشابهی دارد؛ پیشرانه ۱.۲ لیتری قادر است ۶۹ یا ۸۴ اسب بخار نیرو تولید کند. این پیشرانه شباهت‌های زیادی با ویژگی‌های نسخه اروپایی ۱.۵ لیتری اکوبوست موجود در خودروی فورد فیستا ST دارد و هدف آن ارائه کارایی بهتر همراه با عملکرد بی‌صدا و عدم نفوذ نویز به داخل کابین است. قدرت تولیدی هر کدام از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، توسط جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو در هر دو نسخه معمولی Ka+ و Ka+ اکتیو منتقل می‌شود.

خودروی فورد کا پلاس در قاره سبز با پایین‌ترین سطح ویژگی‌ها ارائه می‌شود؛ اما به این معنی نیست که از برخی ویژگی‌های مدرن بی‌بهره باشد. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی SYNC 3 فورد با صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی و همچنین قابلیت هماهنگی با اپل کارپلی و اندروید اتو در دسترس مشتریان خواهد بود. دیگر امکانات شامل صندلی‌های گرم‌شونده در جلو، برف‌ پاک‌کن مجهز به حسگر باران، شیشه جلوی گرم‌شونده، همراه با حسگر پارک در عقب و کنترل اتوماتیک آب و هوا است.

فورد قصد دارد سال جاری میلادی، کراس‌اور جدید فورد کا پلاس مدل ۲۰۱۸ را همراه با نسخه اکتیو در اروپا به فروش برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید