فضاسازی در خانه های کوچک به کمک پاراوان ها

    کد خبر :866134

 

تغییر منزل های حیاط دار و پر از اتاق خواب قدیمی به خانه های کوچک آپارتمانی اهمیت فضاسازی در دکوراسیون داخلی منازل را افزایش داده است؛ فضاسازی خانه و هنر چیدمان وسایل در منزل منجر به استفاده بهینه از تمام فضاهای خانه می شود.

گاهی برای فضاسازی قسمت های مختلف منزل از جمله اتاق خواب و یا آشپزخانه نیاز به دیوارهای جداکننده کاذب و متحرک دارید که فضای منزل را برای شما پارتیشن بندی و تقسیم کنند. پاراوان نام این در های تزیینی و متحرک خانگی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا میشویم؛

پاراوان

پاراوان، نوعی جداکننده فضا در منازل مسکونی و ادارات می باشد. به طور جامع، به مدل های پارتیشن تاشو که بیشتر مصرف خانگی دارند و جمع شو هستند، پاراوان می گویند؛

پاراوان ها، کاربرد های گوناگونی دارند، از جمله: جداکننده فضا در بخش های مختلف مانند ورودی منزل، ساخت اتاق پرو متحرک، اتاق خواب و سایر استفاده های دکوری در منزل و فروشگاه ها…

تقسیم و جداسازی فضا در منزل با پاراوان

ایجاد قسمت های جدید در خانه، پوشاندن بخش هایی از منزل، ایجاد اتاق و پارتیشن بندی اتاق خواب با دیوار کاذب و… از کاربرد های پاراوان در منزل هستند. علاوه بر موارد گفته شده، از پاراوان به عنوان در های تزیینی برای ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی آپارتمان ها و ادارات میتوان استفاده کرد.

کاربرد پاراوان در منزل

1. پارتیشن بندی اتاق خواب یا ایجاد اتاق جدید

در آپارتمان ها و خانه های کوچک امروزی یکی از مشکلاتی که مخصوصا خانواده های پرجمعیت با آن مواجه هستند کمبود اتاق خواب است. از پاراوان ها میتوان به عنوان یک دیوار کاذب برای جداسازی اتاق خواب و یا ایجاد اتاق جدید استفاده برد.

البته کاربرد پاراوان فقط مختص خانه های کوچک نیست، در بعضی منازل مساحت اتاق خواب انقدر بزرگ است که نیازمند پارتیشن بندی است. از پشت پاراوان میتوان به عنوان کمد و یا محل تعویض لباس استفاده برد. همینطور فضای جداشده با پاراوان را میتوان به عنوان یک انبار کوچک درنظر گرفت؛

2. محدود کردن و جداسازی فضای ورودی آپارتمان

از کاربرد های دیگر پاراوان میتوان به استفاده در جلوی درب ورودی آپارتمان اشاره کرد. با قرار دادن پاراوان میتوان یک راهرو کوچک تشکیل داد و فضای ورودی را جداسازی کرد. مشکل مشترک اکثر خانه های امروزی و مخصوصا آپارتمان ها، این است که هنگام باز شدن درب ورودی تا انتهای منزل برای افراد قابل مشاهده است!

3. تقسیم بندی و جداسازی حال و پذیرایی خانه از یکدیگر

اگر به یاد داشته باشید در خانه های قدیمی فضای حال و سالن پذیرایی با دیوار و یا درب های چوبی تزیینی از هم جدا بودند. امروزه میتوان با استفاده از پاراوان های متحرک حال و پذیرایی منزل را جداسازی کرد.

4. جداسازی میز ناهارخوری از اتاق نشیمن و سالن

آشپزخانه ی منازل امروزی کوچک تر از آن هستند که بتوان داخلشان یک میز ناهارخوری را جا داد و ما معمولا مجبوریم که وسط حال یا گوشه ای از سالن میز را قرار دهیم. جداسازی فضای قرارگرفتن میز نهارخوری از سالن هم دیگر کاربرد پاراوان هاست!

5. پوشش قناسی و خرابی های خانه

اگر قسمتی در منزلتان وجود دارد که قناس است یا بخاطر تعمیرات دچار خرابی شده است و دوست ندارید فضا و دکوراسیون تان را خراب کند، پاراوان میتواند پوشش مناسبی برای آن قسمت باشد و همینطور میتوانید وسایل اضافی را در پشت آن قرار دهید.

6. گرفتن دید سرویس بهداشتی در منزل

همانطور که در مورد دوم گفته شد میتوان با استفاده از پاراوان یک راهرو کوچک در داخل منزل ایجاد کرد و دید آن قسمت را از فضاهای دیگر کور نمود.

با قرار دادن پاراوان جلوی درب سرویس بهداشتی و یا حمام میتوان به ساده ترین روش این مشکل را حل نمود و هر زمان که نیاز شد آن را جا به جا یا جمع کرد؛

معرفی انواع مدل های پاراوان

تا اینجا با پاراوان ها و کاربردهای آن ها در منازل آشنا شدیم و فهمیدیم که برای فضاسازی خانه های کوچک یا جداسازی بخش های مختلف منزل و یا ادارات میتوان از پاراوان استفاده کرد. علاوه بر کاربردهای گفته شده، با جستجوی ساده در اینستاگرام و یا خواندن تاپیک های مربوط به پاراوان در نی نی سایت با کاربرد های جالب تری ازین جداکننده ها در منزل آشنا می شوید!

در ادامه ی این مطلب با مدلهای مختلف پاراوان که در بازار موجود است آشنا میشویم و مزیت های آن ها را نسبت به هم مقایسه میکنیم؛

پاراوان یا پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی یا پاراوان جداکننده های چوبی و دیواره های متحرکی هستند که برای پارتیشن بندی و جداسازی قسمت های مختلف در منزل و همینطور مکان های اداری کاربرد بسیاری دارند؛ جنس پارتیشن ها معمولا از ام دی اف هست و در رنگ های سفید، قهوه ای، گردویی و تیره در بازار موجود می باشد.

پاراوان حصیری

پاروان بامبو یا پاراوان های حصیری نیز از انواع مدل های پاراوان هستند که طرح های متنوعی دارند، و برای منازل مسکونی و خانه هایی که دکور کلاسیک دارند بسیار پرطرفدار است.

این مدل ها که از حصیر بامبو با تنوع بسیار تولید شده اند، وزن نسبتا سبک  تر و همینطور قیمت مناسب تری از باقی پاراوان ها دارند، به همین دلایل جزو پرفروش ترین مدل ها از بین انواع پاراوان منزل هستند؛

پارتیشن آماده خانگی

این مدل پارتیشن آماده خانگی از جنس ام دی اف و دارای رنگبندی متفاوت است. پارتیشن اماده یا همان پاراوان چوبی، برای جداسازی قسمت های خانه و منزل استفاده می شود.

بطور مثال میتوان از پاراوان های آماده در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد:

♦ جدا کردن قسمتی از اتاق

♦ پوشش دید داخل منزل هنگام بازشدن درب آپارتمان

♦ جداسازی سرویس بهداشتی و حمام از سالن پذیرای

♦ ایجاد انبار داخل منزل و یا تراس و… از جمله  موارد استفاده از پارتیشن های آماده خانگی در منازل است.

دیوار جداکننده متحرک

دیوار جداکننده متحرک برای فضا سازی یا پارتیشن بندی قسمت های مختلف منزل کاربرد دارند، از جمله: جداکردن قسمتی از اتاق، پوشش دادن دید سرویس های بهداشتی، ساخت اتاق پرو، جداسازی فضای ورودی خانه و… ؛

پاراوان لیزری

پاراوان لیزری مانند سایر مدل های پاراوان و همینطور پارتیشن های ام دی اف، از چهارلنگه درب جداگانه تشکیل شده اند که جنس چهارچوب و ابعاد آن با سایر پاراوان ها یکسان است.

وجه تمایز پاراوان لیزری، قسمت میانی درب ها هست که برش لیزری خورده است و دستگاه لیزر طرح خاصی را بر روی چوب (mdf) برش زده و یا حکاکی لیزری کرده است.

برش لیزری: تکنولوژی است که در آن با دستگاه لیزر می توان متریال های مختلف را با دقت زیاد،سرعت بالا و با ظرافت بسیار برش زد.

یکی از مشکلات پاراوان های لیزری، مشخص بودن پشت پاراوان از قسمت های بریده شده با لیزر است.

پاراوان هندی

پاراوان های هندی که از چوب با کیفیت و سنگین ساج تولیدشده اند، یکی از آنتیک ترین مدل های پاراوان موجود در ایران برای دکوراسیون منزل می باشند.

علاوه بر پایه ها که چوبی و منبت کاری شده هستند، پوشش میانی درب های این پارتیشن نیز تمام چوب بوده که هنر مشبک کاری و منبت کاری بر روی آن اجرا شده است، هنر منبت و مشبک کاری انجام شده بر روی درب ها کاملا کار دست می باشد ک ارزش پاراوان را از لحاظ صنایع دستی چند برابر کرده است. این مدل پاراوان های نفیس، از ارزش و قیمت بالایی برخوردارند.

راهنمای خرید پاراوان

در قسمت بالا با انواع مدل های پاراوان موجود در بازار ایران آشنا شدیم. با جستجوی هر کدام از مدل های نوشته شده میتوانید تصاویر و قیمت مربوط به هرکدام را مشاهده کنید. بازه ی قیمت این محصول در سایت های مختلف متفاوت است، به طور مثال قیمت پاراوان در دیجی کالا حدود 800 هزار تومان است.

مرکز فروش پاراوان معمولا بورس های چوب فروشی هر استان است، اگر بخواهید میتوانید به تولیدی های ام دی اف و نجاری ها سفارش ساخت پاراوان بر اساس سلیقه خود را بدهید. البته پارتیشن آماده ارزان قیمت تر میباشد.

همینطور برای خرید پاراوان با قیمت مناسب از تولیدکننده، میتوانید به سایت منبع این مطلب هم مراجعه کنید؛

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید