سفر به دره ستارگان با تور قشم

    کد خبر :866486

جزیره‌ها در همه کشورها جز زیباترین مناطقی هستند که همیشه جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. یکی از جزیره‌های ایران قشم است. اگر قصد سفر به این جزیره دیدنی را دارید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید تا با دره ستارگان آشنا شوید. همچنین در ادامه یکی از هتل‌های لوکس قشم را هم به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر برای رزرو هتل قشم اقدام کنید.

دره ستارگان

این منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور است که افراد مختلف با شرکت در تور قشم از آن دیدن می‌کنند. در ستاره‌ها در بخش غربی روستای برکه خلف واقع شده است. این روستا حدود پنج کیلومتر با ساحل جنوبی جزیره قشم فاصله دارد. محققان طبق بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که این دره طی دو میلیون سال و به‌دلیل بارش‌ و بادهای متعدد تشکیل شده است.

البته بومیان جزیره دلیلی غیراز صحبت‌های زمین‌شناسان برای تشکیل دره ستارگان دارند. آن‌ها معتقد هستند در یک شب، یک ستاره بزرگ از آسمان به این نقطه برخورد کرده و باعث شده این اشکال عجیب در سطح زمین ظاهر شوند. اگر شب‌ را در این دره سپری کنید، صداهای وحشتناکی به گوشتان می‌خورد. این صداها به‌خاطر پیچیدن باد لابه‌لای ستون‌های سنگی بوجود می‌آیند، اما بومیان برکه خلف این را هم اشتباه می‌دانند. آن‌ها معتقدند شب‌ها تعداد زیادی از ارواح به دره ستارگان می‌آیند و این صداها، صدای ارواح است!

شاید اسم ژئوپارک قشم را شنیده باشید. قشم یکی از معدود ژئوپارک‌های دنیا محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده که این جزیره مورد توجه بسیاری از زمین‌شناسان قرار بگیرد. یکی از بخش‌های ژئوپارک قشم، دره ستارگان است که آن را در لیست آثار طبیعی سازمان جهانی یونسکو هم ثبت کرده‌اند.

ستون‌های دره ستارگان

ارتفاع ستون‌های دره‌ ستاره‌ها در مرتفع‌ترین نقطه به هفت تا 10 متر می‌رسد. جنس این ستون‌ها از ماسه سنگ و سیمان آهکی بوده و در آن پر است از انواع پوسته‌های فسیلی. این دره بخش‌های دیگری هم دارد که از آن‌ها می‌توان به مخروط‌های نوک تیز، ستون و ستونک‌های مختلف، آرک، تیغه، دیواره‌های نواری و… اشاره کرد.

این بخش‌ها بسیار سست هستند و به ‌همین ‌دلیل بعد از هر بارش تغییرات زیادی روی آن‌ها ایجاد می‌شود. اگر هرسال هم در تور قشم شرکت کرده و از دره ستارگان بازدید کنید، بازهم چیزهای جدیدی می‌بینید که برایتان تازه است که دلیل سستی دیواره و ستون‌هاست.

سال 1385 مدیرعامل منطقه آزاد قشم دستور داد که امکانات رفاهی به دره ستارگان افزود شود تا گردشگران تجربه بهتری هنگام بازدید از آن داشته باشند. در این عملیات کارهای عمرانی مانند بهبود وضعیت مسیر دسترسی، ساختن امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، پارکینگ و… انجام شد.

مسیر تردد در دره ستارگان با سنگ‌ریزه مشخص شده تا در محیط دره بتوانید راحت‌تر مسیر برگشت را پیدا کنید. وجود مسیرهای مختلف در همه ‌جای محیط، بسیاری از گردشگران را حیرت انگیز کرده. در ابتدای محیط دره ستاره‌ها دو صخره بزرگ وجود دارد که مثل یک دروازه بزرگ به‌نظر می‌رسد.

زمانی که وارد دره می‌شوید اشکال مختلفی را روی دیوار و ستون‌ها می‌بینید که هرکدام از آن‌ها شکل خاص دارند و باید با استفاده از قدرت تخیلتان آن‌ها را ببینید. برخی از این اشکال شبیه تمساح، فیل، شیر، عقاب و… است. راهروهایی بین ستون‌ها وجود دارد که بسیار جذاب و درعین‌حال ترسناک هستند. از اول تا آخر دره ستارگان پر شده از زیبایی‌هایی که با دیدن آن‌ها قطعا حیرت زده خواهید شد.

هتل آرتا

این هتل یکی از بهترین مجموعه‌های اقامتی محسوب می‌شود که تاکنون در قشم ساخته شده است. هتل آرتا سال 1396 افتتاح شده و طی این چند سال توانسته جایگاه خوبی نسبت به دیگر هتل‌های جزیره پیدا کند. ساختمان این هتل چهار ستاره هفت طبقه بوده و در طبقات آن 48 واحد اقامتی با امکانات فوق‌العاده ساخته شده است. هتل آرتا در موقعیت‌ مکانی عالی واقع شده و به‌همین‌دلیل دسترسی خوبی برای رسیدن به جاذبه‌های گردشگری قشم برایتان فراهم می‌کند. بسیاری از افرادی که می‌خواهند در تور قشم سفر کنند، این هتل را به‌عنوان اقامتگاه انتخاب می‌کنند. قیمت تور قشم با این هتل به نوع اتاق‌تان بستگی دارد.

امکانات

در هرکدام از واحدهای هتل امکاناتی مانند روم سرویس، صبحانه، یخچال، پاور سوئیچ، دراور، میز تحریر، چای ساز، آب معدنی رایگان، کمد لباس، تلفن، تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی، لوازم بهداشتی رایگان، دمپایی، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانات، سیستم اطفا حریق، اینترنت و… تعبیه شده است.

در ساختمان این هتل قشم فضاهایی همچون لابی، فروشگاه، مرکز خرید، کافی‌شاپ، رستوران، پارکینگ، سالن ورزشی، سالن همایش و باشگاه بدنسازی ساخته شده است. در لابی هتل امکانات و خدماتی مانند آسانسور، صندوق امانات، نمازخانه، آژانس مسافرتی، فتوکپی، فکس، پرینتر، رزرو گشت نیم‌روزی، تاکسی سرویس، صندوق امانات، اتاق چمدان، دستگاه واکس کفش، خدمات باربری، خدمات رزرو تور، تلفن، مینی‌بار، خشکشویی، تلویوزیون، اینترنت، مبل، سرویس بهداشتی و… وجود دارد.

موقعیت مکانی

هتل آرتا در موقعیت مکانی مناسبی واقع شده تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی خودتان را به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم برسانید. شاید این هتل در فاصله زیادی با دره ستارگان واقع شده باشد، اما می‌توانید در مسیری مستقیم و بدون ترافیک به این مکان برسید. هتل آرتا در بلوار شهید بهشتی قرار گرفته است.

قشم پرشده از زیبایی‌های بی‌شمار که برخی از آن‌ها برای بومیان هم جذابیت دارد. یکی از این جاذبه‌های دیدنی دره ستارگان است که افراد زیادی برای بازدید از آن به قشم سفر می‌کنند. ما در این مطلب این دره و یکی از لوکس‌های هتل‌های قشم را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه بازدید از دره ستاره‌ها و رزرو هتل قشم را داشتید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید