فروش 96 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در جهان/اپل در صدر

    کد خبر :921477
تلفن هوشمند

به گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، در ماه می که دومین ماه از فصل بهار میلادی بوده، بیش از 96 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته و تقریبا می توان آن را 100 میلیون دانست.

بازتاب-این رقم نشان دهنده کاهش 4 درصدی نسبت به آوریل و کاهش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2021 است. نکته قابل توجه این بوده که دومین بار در ده سال گذشته است این رقم برای دوره به زیر 100 میلیون واحد کاهش می‌یابد.

96 میلیون دومین کاهش ماهانه متوالی و یازدهمین ماه متوالی کاهش فروش سالانه است. با وجود بازگشت قوی پس از موج اولیه COVID-19 در سال 2020، فروش گوشی‌های هوشمند هنوز به سطح پیش از همه گیری نرسید. مشکلات زنجیره تامین در حال ثبات یافتن بوده، اگرچه افزایش سطح تورم همراه با کندی عملکرد کارخانجات در چین و بحران اوکراین عوامل اصلی محدود کننده تقاضای گوشی‌های هوشمند هستند.

با توجه به کاهش تقاضا، فروشندگان گوشی‌های هوشمند با افزایش موجودی مواجه هستند که انتظار می‌رود عوارض آن را در آمار ارسال گوشی‌های هوشمند Q2 نشان دهد. با نگاهی به آینده، تحلیلگران Counterpoint پیش‌بینی می‌کنند که با عادی شدن زنجیره‌های تامین و عملکرد کارخانه‌ها در چین به صورت کامل، موجب بهبود وضعیت می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید