فرماندار توکیو: المپیک سال آینده در امنیت برگزار خواهد شد

  • ورزشی
  • شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۳۲
    کد خبر :722562

«یوریکو کویکه»، اظهار داشت: توکیو نسبت به برگزاری این رویداد به عنوان «سمبل پیروزی انسان بر کرونا» متعهد است اما اذعان داشت که وسعت رویداد این دوره کوچک‌تر خواهد بود.

کویکه ۶۷ ساله در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: به شخصه ۱۲۰ درصد تلاش خواهم کرد.

توکیو ۲۰۲۰ به نخستین دوره المپیک بدل شد که در زمان صلح به تعویق می‌افتد؛ تعویقی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان رخ داده، زندگی را وارونه و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی را متوقف کرده است.

مقامات ژاپنی و کمیته بین المللی المپیک هشدار داده‌اند که این رویداد برای بار دوم نمی تواند با تعویق مواجه شود.

کویکه گفت که او همچنان «تمام تلاش خود را برای مبارزه با کرونا به منظور برگزاری این بازی ها که لبریز از امید است، انجام خواهد داد.»

وی همچنین متعهد شد که این رویداد «در کمال امنیت برای ورزشکاران و هواداران خارجی و همچنین شهروندان توکیو و ژاپن برگزار خواهد شد.»

ژاپن نسبت به بسیاری از کشورها در مواجهه با موج اول کرونا عملکرد بهتری داشت به طوری که از بین کمتر از ۱۸ هزار مورد تایید شده مبتلا، تنها بیش از ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

کویکه تصریح کرد: شهروندان توکیو می‌دانند که برگزاری بازی‌های تابستان سال آینده تنها در صورت تعدیل آثار ناشی از ویروس کرونا امکانپذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا،مقامات المپیک و ژاپن به دفعات اعلام کرده اند که حالا برای گفتن اینکه پاندمی چطور پیشرفت می‌کند، زود است.

براساس تحقیقی که به تازگی انجام شده است، دو سوم حامیان مالی توکیو ۲۰۲۰ نسبت به ادامه حمایت خود ابهام دارند.

اما کویکه تاکید کرد که المپیک همچنان «فرصتی فوق العاده» برای اسپانسرها است و از آنان خواست تا همچنان به حمایت خود ادامه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید