فراخوان اولویت‌های جدید حج

    کد خبر :1051118
فراخوان اولویت‌های جدید حج

سازمان حج و زیارت درحالی که اعلام کرده بیش از ۵۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده است، اولویت‌های جدیدتری را برای تکمیل ظرفیت این کاروان‌ها فراخواند.

در تازه‌ترین اعلامی که از سوی سازمان حج و زیارت صورت گرفته است، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا پایان مهرماه ۱۳۸۶ از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir برای ثبت‌نام در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ اقدام کنند.

این سازمان تاکید کرده است اولویت‌های حج تمتع فقط در صورتی می‌توانند کاروان انتخاب کنند که در مرحله پیش ثبت‌نام، مبلغ علی‌الحساب حج تمتع را پرداخت کرده باشند. این مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. این سازمان اعلام کرده است قیمت تمام‌شده حج هنوز مشخص نشده و تعیین آن به اعلام نرخ ارز و بلیت هواپیما وابسته است.

سازمان حج و زیارت همچنین یادآور شده است دارندگان اسناد حج تمتع که تاکنون اولویت آنها برای ثبت‌نام اعلام شده است، از طریق سامانه رزرو حج تمتع (reserve.haj.ir)، برای دریافت کد رهگیری و واریز مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند.

تا پیش از این، اولویت‌های حج تا پایان شهریورماه ۱۳۸۶ برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ فراخوانده شده بودند. افزون بر این، افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌ بودند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را دارند.

به گزارش ایسنا، سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است و بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) پایان خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید