فجایع زندان گوانتانامو وارد اسکار ۲۰۲۱ شد

    کد خبر :764168

«اس‌تی‌اکس فیلمز» تصمیم گرفته است تا با درامی تاثیرگذار و در دقیقه ۹۰ وارد رقابت اسکار شود. این درام با عنوان «موریتانیایی» که پیشتر با عنوان «زندانی ۷۶۰» خوانده شده بود، ساخته کوین مک‌دونالد کارگردان اسکاتلندی است.

این فیلم قرار است ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ اکران شود و می‌تواند در زمان رقابت‌های دیرهنگام، همان تاثیری را بگذارد که زمانی «عزیز میلیون دلاری» گذاشته بود.

گروه بازیگران این فیلم شامل جودی فاستر، طاهر رحیم، بندیکت کامبربچ و شایلین وودلی است.

فیلم «موریتانیایی» با الهام از یک داستان واقعی ساخته شده و روایت‌گر ماجرای محمدو ولد الصلاحی با بازی رحیم است که بیش از ۱۰ سال بدون هیچ اتهام و محاکمه‌ای توسط دولت آمریکا در بازداشتگاه گوانتانامو اسیر بود و شکنجه شد. او که همه امیدش را از دست داده بود با یافتن وکیلی به نام نانسی هولاندر با بازی جودی فاستر و دستیار او تری دونکن با بازی وودلی برای رسیدن به عدالت تلاش می‌کند. در این راه آنها با موانع قانونی بی‌شماری مواجه می‌شوند.

گفته می‌شود این فیلم می‌تواند عوض کننده بازی در فصل جوایز باشد. مک‌دوالد با دریافت جوایز سینمایی بیگانه نیست و یک اسکار برای بهترین فیلم بلند مستند برای «یک روز در سپتامبر» در سال ۱۹۹۹ دریافت کرده است. وی همچنین کارگردان فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» با بازی فارست ویتاکر در نقش ایدی امین بود که جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ویتاکر به همراه داشت. مک‌دونالد جایزه بفتا را برای بهترین فیلم بریتانیایی دریافت کرده است.

به گزارش مهر، بخش مهمی از حس همدردی با این فیلم از فیلمنامه آن نشات می‌گیرد که توسط ام.بی تراون، روی هینس و سهراب نوشیروانی نوشته شده است. این فیلمنامه با اقتباس از «خاطرات گوانتانامو» نوشته صلاحی که به کتاب پرفروش نیویورک تایمز بدل شده، خلق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید