عکس های دیده نشده از زندان گوانتانامو توسط نیویورک تایمز منتشر شد

    کد خبر :917507

نیویورک تایمز تعدادی عکس دیده نشده را از زندان «گوانتانامو» منتشر کرده است. این زندان در سواحل کوبا واقع شده و متعلق به ارتش آمریکا است. در این عکس‌ها مردانی با غل و زنجیر، چشم‌بند، و محافظ گوش هنگام ورود به زندان دیده می‌شوند.

عکس‌ها مربوط به سال ۲۰۰۲ است؛ درست چند ماه پس از حملات ۱۱ سپتامبر و آغاز دستگیری مظنونین. بازداشت شدگان نه تنها با چشم بند دیده می‌شوند، بلکه برخی از آن‌ها با دست‌هایشان به هم متصل شده اند. به زندانیان غل و زنجیر زده می‌شد تا سربازان بتوانند راحت‌تر آن‌ها را جا به جا کنند. سربازان در آن زمان اشاره کرده بودند بلند کردن زندانیان نسبتا آسان است؛ زیرا بسیاری از آن‌ها سوء تغذیه داشتند.

گفتنی است، عکس‌ها بنا به درخواست نیویورک تایمز و در راستای قانون آزادی اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. پیش از این، ویکی لیکس هم در سال ۲۰۱۱ تصاویری از این زندان آمریکایی منتشر کرده بود.

جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا اردوگاه گوانتانامو را تاسیس کرد. بازداشت نامحدود و بدون محاکمه در این مکان سبب شد سازمان عفو بین‌الملل آن را «نقض عمده حقوق بشر» بخواند. از حدود ۷۸۰ نفری که از ژانویه ۲۰۰۲ در آنجا زندانی شدند، ۷۳۳ نفر به جا‌های دیگر منتقل شده، ۳۷ نفر در این اردوگاه باقی ماندند و ۹ نفر حین بازداشت جان خود را از دست دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید