بازتاب ایران

فارین افرز: بعد از حمله اسرائیل به ایران چه اتفاقی رخ می دهد/ اسپوتنیک: بایدن برنامه اسرائیل برای حمله علیه ایران را خراب می کند/ اوراسیاریویو: ایران به اتباع خود در افغانستان هشدار خروج داد

    کد خبر :832809

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه فارین افرز، خبرگزاری اسپوتنیک و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون بعد از حمله اسرائیل به ایران چه اتفاقی رخ می دهد، بایدن برنامه اسرائیل برای حمله علیه ایران را خراب می کند، ایران به اتباع خود در افغانستان هشدار خروج داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

فارین افرز: بعد از حمله اسرائیل به ایران چه اتفاقی رخ می دهد

اسرائیل تهدید کرده است که در پاسخ به حمله انجام شده به نفتکش در دریای عمان عمل خواهد کرد، همچنین ایران را عامل حمله معرفی کرده است.

نشریه فارین افرز در این باره نوشت: بعد از حمله اسرائیل به ایران چه اتفاقی رخ می دهد

ادامه می دهد: بحث عمومی می تواند از یک فاجعه استراتژیک جلوگیری کند، اسرائیل از بدو تولد در سال 1948 حملات پیشگیرانه متعددی را علیه دشمنان خود آغاز کرده است.

افزوده است: در سال های 1981 و 2007 راکتورهای هسته ای عراق و سوریه را نابود کرد، این دو عملیات منجر به جنگ نشد.

بعد از حمله اسرائیل به ایران چه اتفاقی رخ می دهد

در پایان این نشریه مدعی شده است اکنون اسرائیل در حال فکر کردن درباره حمله به ایران است که این کار می تواند یک جنگ گسترده منطقه را در پی داشته باشد، سوال اصلی در بین سیاست مداران اسرائیلی این است که روز بعد از حمله به ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اسپوتنیک: بایدن برنامه اسرائیل برای حمله علیه ایران را خراب می کند

بحث اقدام اسرائیل علیه ایران در جبران حمله به نفتکش در دریای عمان بسیار مورد توجه رسانه بوده است، در این میان برخی از اختلاف نظر دولت اسرائیل و آمریکا می گویند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: نتانیاهو می گوید بایدن می تواند با افشای اطلاعات به رسانه های آمریکایی عملیات اسرائیل علیه ایران را خراب کند.

ادامه می دهد: رسانه های اسرائیلی روز دوشنبه گزارش دادند که نتانیاهو، دولت فعلی اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است که سیاست بدون شگفتی در قبال ایالات متحده در پیش گرفته است.

افزوده است: نتانیاهو مدعی است اطلاعاتی که به آمریکا داده می شود ممکن است در اختیار رسانه ها قرار گیرد و عملیات اسرائیل خنثی شود.

بایدن برنامه اسرائیل برای حمله علیه ایران را خراب می کند

در پایان این خبرگزاری از احتمال دست داشتن اسرائیل در ترور شهید فخری زاده و خرابکاری در نطنز صحبت کرده است.

اوراسیاریویو: ایران به اتباع خود در افغانستان هشدار خروج داد

این روزها جنگ در افغانستان در حال توسعه پیدا کردن از مناطق روستایی و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ است.

در همین باره اندیشکده اوراسیاریویو نوشت: هشدار به ایرانیان برای خروج از افغانستان

ادامه می دهد: سفارت ایران در کابل با صدور توصیه نامه ای از شهروندان ایرانی خواست فوراً شهرهای خارج از پایتخت افغانستان را ترک کنند زیرا وضعیت امنیتی در کشور همسایه پس از شورش طالبان وخیم شده است.

افزوده است: در این بیانیه آمده است که به اتباع ایرانی که در مناطقی غیر از شهر کابل مشغول زندگی و تجارت هستند توصیه می شود فوراً افغانستان را ترک کنند.

هشدار خروج سفارت ایران به اتباع در افغانستان

در پایان این اندیشکده مدعی شده است که ایرانیان بیشتر برای اهداف تجاری به افغانستان سفر می کنند و سفارت ایران تنها سفرهای رفت و برگشت و اقامت کوتاه مدت در شهر کابل را مجاز دانسته است.

 

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. منم گفت:

    رژیم غاصب صهیونیستی اگه برای به جهنم رفتن عجله داره
    این گوی و این میدان

دیدگاهتان را بنویسید