غرضی: همیشه سیستم مدیریتی به ضرر جیب مردم بوده است منبع

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۳۹
    کد خبر :365517

«در سال ۱۲۷۰ نرخ دلار یک ریال بود. در سال ۱۲۸۵ هر یک دلار با ۵/۱ ریال برابر شد. زمانی که رضاشاه بر سرکار آمد نرخ دلار ۳ ریال شد و در زمان کنار رفتن آن دلار ۱۵ ریال شد. زمان زاهدی دلار ۲۰ ریال شد و در زمان کنار رفتن او دلار ۳۵ ریال شد. دلار در زمان بنی صدر به ۶۸ ریال رسید و بعدتر دلار ۳۰۰ ریال شد. دهه ۶۰ دلار به ۱۵۰۰ ریال رسید و در دهه ۸۰، ۴۵۰۰ و حالا نیز دلار ۱۵۰ هزار ریال شده است که تمام این روند نشان می‌دهد همیشه سیستم مدیریتی در کشور به ضرر جیب مردم و به نفع چرخه مدیریتی پیش رفته است».

وزیر اسبق نفت در دولت مرحوم مهدوی کنی گفت: دائم گفتم که ما باید تجربه مدیریت از طریق تضعیف پول ملی را کنار بگذاریم و از این طریق خدمت رسانی به مردم غیرممکن است. ولی گوش کسی بدهکار نبود. جالب آنکه زمانی درآمد نفتی کشور بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار بود، ولی با این وجود باز هم دلار گران‌تر شد.

به گزارش شفقنا، محمد غرضی ضمن اشاره به افزایش مجدد نرخ ارز، گفت: در این ۴۰ سال که ما هم جز دست‌اندرکاران جریان مدیریتی کشور بودیم و در این ۱۰۰ سال از اقتصاد کشور که نسبت به آن اطلاع دارم، تمامی این تقریبا ۹۰ نخست وزیر و رییس جمهور هر کدام به نحوی از طریق افزایش نرخ ارز و تضعیف ارزش پول ملی زمینه‌ای برای تقویت مدیریت خود ایجاد کرده‌اند.

این روال همیشه بوده و همواره ادامه داشته است و بر همین اساس به نظر می‌رسد که این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.

همیشه سیستم مدیریتی در ایران به ضرر جیب مردم و به نفع چرخه مدیریتی پیش رفته

وی ادامه داد: در سال ۱۲۷۰ نرخ دلار یک ریال بود. در سال ۱۲۸۵ هر یک دلار با ۵/۱ ریال برابر شد. زمانی که رضاشاه بر سرکار آمد نرخ دلار ۳ ریال شد و در زمان کنار رفتن آن دلار ۱۵ ریال شد. زمان زاهدی دلار ۲۰ ریال شد و در زمان کنار رفتن او دلار ۳۵ ریال شد. دلار در زمان بنی صدر به ۶۸ ریال رسید و بعدتر دلار ۳۰۰ ریال شد. دهه ۶۰ دلار به ۱۵۰۰ ریال رسید و در دهه ۸۰، ۴۵۰۰ و حالا نیز دلار ۱۵۰ هزار ریال شده است که تمام این روند نشان می‌دهد همیشه سیستم مدیریتی در کشور به ضرر جیب مردم و به نفع چرخه مدیریتی پیش رفته است.

ما باید تجربه مدیریت از طریق تضعیف پول ملی را کنار بگذاریم

وزیر اسبق پست و تلگراف در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۹۲، تصریح کرد: در مناظره‌های آن دوره من بار‌ها به این مساله اشاره کردم، ولی کمتر کسی متوجه این مساله شد. من آن روز‌ها دائم گفتم که ما باید تجربه مدیریت از طریق تضعیف پول ملی را کنار بگذاریم و از این طریق خدمت رسانی به مردم غیرممکن است. ولی گوش کسی بدهکار نبود. جالب آنکه زمانی درآمد نفتی کشور بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار بود، ولی با این وجود باز هم دلار گران‌تر شد.

تا زمانی که این رویه رانتی در اقتصاد و مدیریت اصلاح نشود، نمی‌توان مشکلات را حل کرد

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌بایست در نوع مدیریت‌ها تجدید نظر شود، اعلام کرد: متاسفانه اقتصاد ما یک اقتصاد رانتی است. سیستم مدیریتی در کشور ما یک سیستم رانتی است که توانایی خدمت رسانی به مردم را ندارد و تا زمانی که این رویه رانتی در اقتصاد و مدیریت اصلاح نشود، نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

در این کشور سالهاست که متخصصان را به مرخصی اجباری فرستاده اند

وی با بیان اینکه باید متخصصان به چرخه مدیریتی و اقتصادی کشور بازگردند، گفت: در این کشور سالهاست که متخصصان را به مرخصی اجباری فرستاده اند و امکان فعالیت را از آنان دریغ کرده اند و خودشان هم توانایی فعالیت و خدمت رسانی به مردم را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید