عوامل مهم در تپش قلب را بشناسیم

    کد خبر :900684

عوامل زیادی می توانند در ایجاد تپش قلب موثر باشند که عامل اصلی آن معمولا مربوط به قلب است اما تپش قلب احتمال دارد به دلایلی غیر از مشکل قلبی نیز باشد.

 معمولاً، تپش قلب یا مربوط به قلب شما است و یا نیز علت آن به صورت کل ناشناخته خواهد بود

اما برخی عوامل تپش قلب که ارتباطی با قلب ندارند عبارت اند از:

داشتن احساساتی عمیق مثل اضطراب، ترس یا استرس که  این احساسات بیشتر در طول حملاتی پانیک اتفاق می‌افتند، انجام فعالیت بدنی شدید و زیاد نیز می تواند یکی از دلایل تپش قلب باشد، ضمن این که کافئین، نیکوتین، الکل، یا مواد مخدر غیرقانونی مانند کوکائین و آمفتامین از عوامل موثر بر تپش قلب هستند.

 داشتن بیماری هایی مانند تیروئید، سطح قندخون پایین، کم خونی، فشار خون پایین، تب و کم آبی بدن یا   تغییرات هورمونی در طول قاعدگی، بارداری یا حتی درست قبل از یائسگی نیز می تواند یکی از دلایل مهم برای تپش قلب یاشد، در برخی موارد تپش قلب در طی بارداری نشانه ای از کم خونی است.

مصرف انواع داروها مثل قرص‌های لاغری، داروهای ضداحتقان و گرفتگی، استنشاق اسپری های آسم و برخی داروهای پیشگیری از آریتمی (یک مشکل جدی در ریتم قلب) یا داروهای مصرفی برای کم‌کاری تیروئید از عوامل مهم در تپش قلب به شمار می‌روند،  مصرف برخی از مکمل‌های گیاهی و تغذیه‌ای و   سطوح غیر طبیعی الکترولیت عامل دیگر برای تپش قلب تلقی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید