علی دادگر: عملکرد ما در بازی‌های آسیایی در کسب مدال قابل قبول نبود

  • ورزشی
  • یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱
    کد خبر :381008

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: در ورزش تشکیل اردوها و برگزاری مسابقات و اعزام‌ها چارچوب دارد و در عالم ورزش حرفه‌ای باید رعایت شود.

علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی درخصوص آخرین وضعیت تیراندازان اعزامی به المپیک جوانان در آرژانتین گفت:بعد از المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی، مهم‌ترین رویداد تیراندازی همین مسابقات المپیک جوانان است. با توجه به اینکه در دوره گذشته فقط یک ورزشکار با سهمیه داشتیم در این دوره فرصت خوبی است برای المپیک جهانی و اثرات خوبی دارد. در المپیک جوانان یک نفر در تفنگ و یک نفر در تپانچه شرکت خواهد کرد و آخرین رکوردها رضایت‌بخش است اما با توجه به اینکه نماینده تفنگ تجربه بیشتری دارد، شانس کسب مدال برای او دور از دسترس نیست.

رئیس فدراسیون تیراندازی درخصوص ادامه همکاری با سرمربیان تیم‌های ملی یادآور شد: در فرصت کوتاهی که تا بازی‌های آسیایی داشتیم و پس از تسویه حساب با لازلو سوچک به صورت پاره‌وقت هدایت تیم ملی تفنگ را به گوران ماکسیموویچ سپردیم که از نتایج او هم رضایت کامل داریم. در ادامه هم بنا داریم همکاری خود را به صورت پاره‌وقت با او ادامه دهیم. در مورد رشته تپانچه هم سماکین مربی خوبی است و برای تیم ما تلاش زیادی کرد و دو عنوان چهارمی در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی کره کسب شد که بنا داریم از او در تیم ملی باز هم استفاده کنیم چرا که اگر سلاح‌های ورزشکاران‌مان به روزتر بود این عناوین چهارمی به مدال منجر می‌شد. در اهداف پروازی هم در حال بررسی هستیم و برنامه‌های ویژه‌ای برای این بخش در نظر داریم.

دادگر در ادامه درخصوص حواشی و موضوعاتی که از سوی برخی از تیراندازان در مورد برگزاری جشن تولد مطرح شد عنوان کرد: از طرف حراست مجموعه آزادی به من موضوعاتی اطلاع داده شد که تصمیم گرفتیم رفت و آمد ورزشکاران در طول روز و ساعات روشن هوا از درب غربی و بعد از آن و در تاریکی هوا از درب شرقی انجام شود. چرا که در این قسمت چراغ و نور کافی و همچنین دوربین و نگهبان حضور داشت و امنیت ورزشکاران فراهم می‌شد. به هر حال این ورزشکاران امانت‌هایی هستند که از طرف خانواده‌هایشان به ما سپرده شده‌اند و ما موظف هستیم که امنیت آنها را فراهم کنیم. من نمی‌دانم که چرا بعد از 3 ماه و بدون اینکه هیچ مورد خاصی وجود داشته باشد این موضوعات را مطرح می‌کنند و برخی افراد هم مغرضانه به آن بال و پر دادند. اینها تیشه به ریشه ورزش و کشور می‌زنند و دنبال سوء استفاده هستند. فدراسیون هم این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کرده است.

وی درخصوص اینکه چه برنامه‌ای برای دور کردن تیراندازان از حواشی دارید، گفت: در ورزش تشکیل اردوها و برگزاری مسابقات و اعزام‌ها چارچوب دارد و در عالم ورزش حرفه‌ای باید رعایت شود. باید رفتار حرفه‌ای در ورزش وجود داشته باشد در غیر این صورت به روح و روان ورزشکار به خصوص تیراندازی که نیاز به تمرکز ذهنی دارد، لطمه می‌زند. ما این موضوعات را پیش از بازی‌های آسیایی 2018 و مسابقات جهانی کره‌جنوبی سخت نگرفتیم ولی از این پس باید این چارچوب‌ها رعایت شود و هیچ‌کسی در حاشیه امنیت نیست. بر این موضوع مصمم هستم البته اعتقاد دارم که ورزش پادگان نیست و باید در دل‌ها نفوذ کرد.در نظر داریم طی جلساتی این موضوعات را به ورزشکاران گوشزد و آنها را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهیم و به آنها یادآور شویم که با رعایت مقررات حاکم در اردو از حواشی‌ها دور باشند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه به مقایسه عملکرد تیراندازان در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان پرداخت و تصریح کرد: در این دوره از بازی‌های آسیایی هم مقررات مسابقات نسبت به ادوار گذشته تغییر داشت و هم تعداد ورزشکاران اعزامی کاهش داشت. ما از نظر مدال‌آوری در این دوره نتایج مطلوبی نگرفتیم و عملکرد قابل قبول نبود اما در کره جنوبی و در مسابقات قهرمانی جهان 4 مدال تاریخی را کسب کردیم. ما انتظار داشتیم همانطور که صدا و سیما از کار ما در بازی‌های آسیایی انتقاد کرد عملکردمان در کره‌جنوبی را هم انعکاس می‌داد و ثابت می‌کرد که غرضی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم ،دادگر در پایان گفت: نتایج جاکارتا برای خودمان هم قابل قبول نیست اما باید به یاد داشته باشیم که در این دوره به اندازه دو دوره گذشته فینالیست داشتیم. فقط در کسب مدال نتایج‌مان مطلوب نبود ما کار خود را برای کسب مدال در مسابقات پیش رو و همچنین کسب سهمیه و سکو در المپیک 2020 آغاز کردیم و با برنامه‌ریزی به سمت هدفمان پیش می‌رویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید