دکتر علیرضا رئیسی: ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۸ شهرستان نارنجی

    کد خبر :795516

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار جدید مراجعات به بیمارستان‌ها در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳۸ شهر و شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر علیرضا رئیسی افزود: ۲۹۴ شهر کشور در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر و شهرستان در وضعیت آبی هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کسانی که سفر کرده اند باید سفر خود را کوتاه کنند چرا که تردد زیاد و تجمع عامل اصلی شیوع بیماری هستند.
دکتر رییسی افزود: سالی که گذشت شاهد همکاری و هم صدایی مردم با کادر درمان بودیم و توانستیم کارنامه قابل قبولی در سطح جهان داشته باشیم، امیدوارم در سال جدید هم، با رعایت شیوه نامه ها این ماه های آخر عمر کرونا را با تلفات کمتری پشت سر بگذاریم.
وی با ابراز امیدواری در خصوص واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در سال جدید ، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: قبل از شروع سال از مردم خواهش کردیم برنامه ای برای سفر نداشته باشند چرا که سفر رفتن عامل مهمی در شیوع بیماری است و باز هم خواهش میکنیم اگر تا کنون سفر کرده اند سفر را کوتاه کنند و برگردوند.

دکتر رئیسی افزود: در ارومیه روند بستری رو به افزایش است و احتمالا بزودی قرمز می شود، همچنین در کاشان و خوانسار هم احتمال قرمز شدن وجود دارد، در استان بوشهر شهرهای دیلم گناوه و بوشهر وضعیت خوبی ندارند، در تهران هم شاهد افزایش بستری ها هستیم و در فیروز کوه و دماوند روند بستری صعودی شده است.

وی گفت: عزیزانی که به شهر های زرد و آبی هم سفر کردند بدانند عید دیدنی و دور همی از خود سفر خطرناک تر است اگر دور هم بودند باید ماسک داشته باشند و مدت زمان تجمع کوتاه باشد از دیدار با افراد سالمند پرهیز کنند‌.

منبع: صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید