علت لغو سفر نمایندگان به “آلمان” مشخص شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۴۲
    کد خبر :142175

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس علت عدم سفر ۲ عضو کمیسیون متبوعش به آلمان و مقدونیه را تشریح کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو سفر خود و شهروز برزگر دیگر عضو این کمیسیون به آلمان و مقدونیه، اظهار داشت: مسئولان کشور‌های اروپایی انگشت‌نگاری از اتباع ایرانی را مقدمه و لازمه دریافت ویزا و سفر به کشورهای خود قرار داده‌اند که همین اقدام مسئولان اروپایی علت لغو سفر بنده و آقای برزگر به این دو کشور است.

وی افزود: در همین راستا تذکری را به محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه داده‌ایم که تاکنون مسئولان وزارت خارجه پاسخی به تذکر ما نداده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه انگشت‌نگاری در سفارت‌خانه‌های اروپایی از مسئولان، نمایندگان و مردم ایران به صورت تحقیرآمیز انجام می‌شود، افزود: این اقدام در شأن و منزلت مردم و کشور ایران نیست.

فلاحت‌پیشه بیان اینکه بسیاری از سفرهای مسئولان ایران به کشورهای اروپایی زاید است، ادامه داد: در حالی که اروپایی‌ها باب مذاکرات اقتصادی را با ما محدود کرده‌اند لذا بسیاری از این سفر‌ها صرفه مبتنی بر منافع ملی را ندارد.

به گزارش تسنیم، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه دو عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس براساس مصوبه این کمیسیون قرار بود با سفر به کشورهای آلمان و مقدونیه ضمن بازدید از سفارتخانه‌های کشورمان در این دو کشور گزارشی نیز از وضعیت آنها تهیه و به مجلس ارائه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید