علت خاموش و روشن شدن تلویزیون چیست؟

    کد خبر :903206

یکی از مشکلاتی که ممکن است در تلویزیون‌های ال جی کاربران با آن روبرو شوند، خاموش و روشن شدن تلویزیون‌های ال سی دی و یا ال ای دی است. این مشکل چند سالی است که برای تلویزیون‌های ال جی پس از چندین سال کارکردن رخ می‌دهد. شاید تا به امروز با این مشکل مواجه شده باشید، شاید هم خیر. خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی به این صورت است که زمان روشن شدن تلویزیون، شما لوگوی ال جی را مشاهده می‌کنید اما پس از چند ثانیه خود تلویزیون مجدداً خاموش می‌شود. به این اتفاق یا مشکل به اصطلاح حالت reboot گفته می‌شود. اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد و برای حل آن باید چه کاری انجام داد؟ ما در این مقاله از آچار به دست قصد داریم درباره این مشکل و روش حل آن با شما صحبت کنیم.

خاموش و روشن شدن تلویزیون‌های سری LN:

اگر مدل تلویزیون شما جز تلویزیون‌های سری LN است و دائماً با مشکل خاموش و روشن‌ شدن آن روبرو هستید، ممکن است مشکل از برد پاور تلویزیون باشد. در این سری از تلویزیون‌ها ممکن است قطعات برد پاور فرسوده شده باشند. در این حالت، تعویض بردهای فرسوده می‌تواند مشکل را حل کند. اگر تلویزیون سری LN شما دچار این مشکل شد، دست دست نکنید و سریعاً آن را به یکی از نمایندگی‌های مجاز ال جی برده و برد آن را تعویض کنید. اگر این موضوع را پشت گوش بیندازید ممکن است مین برد تلویزیون شما نیز دچار مشکل و خرابی شود. توجه کنید با خراب شدن مین برد شما باید دو برابر بیشتر هزینه کنید.

 خاموش و روشن شدن تلویزیون‌های سری lb:

اگر شما دارای یک تلویزیون سری lb هستید و به یکباره در حین روشن بودن، خاموش می‌شود مشکل از مین برد تلویزیون است. در این سری از تلویزیون‌ها این مشکل معمولاً در هنگام استفاده از کابل HDMI نامرغوب رخ می‌دهد. شاید تا به امروز این نکته را ندانید اما کابل HDMI مستقیماً با CPU در ارتباط است و با کوچکترین مشکل در این کابل، ممکن است مین برد تلویزیون شما نابود شود. در صورتی که برای تلویزیون سری lb شما این اتفاق بیفتد با تعویض مین برد مشکل حل خواهد شد.

البته در اینجا باید به این نکته توجه کرد که در این سری از تلویزیون‌ها همیشه علت خرابی استفاده از کابل HDMI نامرغوب نیست. گاهی استفاده از یک فلش مموری یا هارد ویروسی نیز می‌تواند باعث این خرابی شود. برای اتصال هارد و یا فلش به تلویزیون سعی کنید قبل از هرکاری ابتدا آن را ویروس‌کشی کنید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های سری lw:

در سری lw نیز اگر با خاموش شدن ناگهانی تلویزیون روبرو شدید، مشکل باز هم مین برد است. در این سری مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون معمولاً به دلیل خرابی cpu است. برای حل کافیست cpu را ریبال کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که ریبال چیست؟ در ریبال کردن، سی پی یو به وسیله یک دستگاه به نام bga از برد جدا می‌شود. سپس پایه‌های آن را تمیز و سپس آن را دوباره پایه‌گذاری می‌کنند.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های سری ly:

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های سری ly نیز بر اثر خرابی مین برد هستند. در این نوع تلویزیون‌ها با خاموش کردن تلویزیون، حافظه به کل پاک خواهد شد و باید مجدد تنظیم شود. این مشکل با هر بار خاموش و روشن کردن تلویزیون رخ می‌دهد به گونه‌ای که کاربر را خسته می‌کند. این خرابی به دو دلیل ممکن است اتفاق بیفتد:

♦ خرابی آی سی مین‌ برد

♦ خرابی آی سی حافظه مین برد

در هر کدام از این حالت‌ها با آی سی جدید توسط دستگاهی به نام پروگرمر مجدداً برنامه‌ریزی شود و سپس روی مین برد قرار بگیرد.

مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی در تلویزیون‌های اندرویدی ال جی:

مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی در تلویزیون‌های اندرویدی ممکن است به دلیل ویروسی شدن آی سی تلویزیون باشد. در این حالت شما می‌توانید روی تلویزیون ال جی خود از نرم‌افزارهای آنتی ویروس کمک بگیرید. گاهی ممکن است علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون‌های اندرویدی به دلیل آپدیت نبودن باشد. برای حل این مشکل کافیست سیستم اندروید تلویزیون خود را بروزرسانی کنید. گاهی ممکن است پس از بروزرسانی مشکل حل نشود که در این صورت باید آی سی برنامه تلویزیون خود را مجدداً برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی مجدد آی سی تلویزیون کار ساده‌ای نیست و باید با یک دستگاه به نام دستگاه پروگرامر صورت بگیرد. برای این کار باید برد تلویزیون خود به یکی از نمایندگی‌ها مانند نمایندگی تعمیرات تلویزیون در ساری ببرید. پس از اینکه نماینده مجاز این کار را برای شما انجام داد و برد را تست نمود، آن را روی تلویزیون شما مجدد نصب می‌کند. نمایندگی آچار به دست در ساری این کار را با دقت و کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن برایتان انجام خواهد داد.

ارائه خدمات آچار به دست:

آچار به دست تمامی خدمات بالا را برایتان انجام می‌دهد. اگر شما هم به عنوان فردی که در ساری زندگی می‌کنید و به دنبال تعمیرات تلویزیون در ساری هستید می‌توانید از طریق وبسایت آچار به دست این کار را انجام دهید. برای اینکار کافیست ابتدا وارد سایت آچار به دست به نشانی https://acharbehdast.com/ مراجعه کنید و سپس سرویس مورد نظر خود را که شامل نصب و نگهداری تلویزیون، تعمیر و سرویس لوازم خانگی، سرویس دوره‌ای و… است را ثبت کنید. پس از این کار نماینده مربوط به آچار به دست به سرعت در محل حضور پیدا می‌کند و کالای مورد نظر را تعمیر، نصب و یا سرویس می‌کند. در این صورت دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن یک نمایندگی ساعت‌ها زمان بگذارید و در سایت‌های مختلف جستجو کنید تا نزدیکترین نمایندگی را پیدا کنید. با آچار به دست زمان را از دست نخواهید داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید