عربستان: فکر نمی‌کردیم جنگ طولانی شود

    کد خبر :890524

وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی گفت که کشورش فکر نمی‌کرد جنگ یمن طولانی شود.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان با اشاره به جنگ یمن و نقش این کشور در آن اظهار کرد: ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت (مستعفی) یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم این کار زیاد طول نکشد؛ اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید. ما همچنان به تلاش‌های خود برای یافتن یک مسیر سیاسی به منظور حل بحران یمن ادامه می‌دهیم.

وی بدون اشاره به بی‌توجهی ریاض به خواسته‌های انصارالله یمن افزود: عربستان در ماه مارس گذشته پیشنهاد آتش‌بس را به عنوان مقدمه‌ای برای یک روند سیاسی ارائه کرد و این دومین بار بود که ریاض این پیشنهاد را ارائه کرد.

بن فرحان ادامه داد: متأسفانه حوثی‌ها (انصارالله) هنوز این موضوع را نپذیرفته‌اند و از هرگونه گفت‌وگوی مثبت در این زمینه خودداری کرده‌اند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه با چشم‌پوشی از حملات روزانه ائتلاف متجاوز عربی به غیرنظامیان یمنی انصارالله را مسؤول تشدید تنش و بحران یمن خواند.

وی همچنین مدعی شد: عربستان جنگ یمن را آغاز نکرده است و این جنگ نتیجه تسلط حوثی‌ها بر قدرت با زور است.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حامد گفت:

    میدونید آخه عربستان و کشورهای اطرافش طی سالها انتخابات دموکراتیک حاکمانش انتخاب شدند نمیتونه قبول کنه یمن اینجوری نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید