عراقچی وارد پاریس شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۴۶
    کد خبر :179666

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر خارجه برای شرکت در چهارمین دور گفتگوهای سیاسی ایران و فرانسه دقایقی پیش وارد فرودگاه «شارل دو گل» پاریس شد.

چهارمین دور گفتگوهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسط سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امورخارجه و «موریس گوردو مونتاین» دبیر کل وزارت خارجه فرانسه امروز در پاریس برگزار می شود.

این گفتگوها در چارچوب یادداشت تفاهم امضاء شده در سفر رئیس جمهور کشورمان به فرانسه و به طور منظم هر شش ماه یک بار به طور دوره ای در تهران و پاریس برگزار می شود.
این گفتگوها سازوکاری است که در چارچوب آن دو کشور توسعه روابط دو جانبه در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی خواهند داد.

همچنین تبادل نظر و رایزنی پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات خلیج فارس و خاورمیانه در دستور کار این دور از گفتگوها قرار دارد.

چهارمین دور گفت و گو های سیاسی ایران و فرانسه در حالی امروز برگزار می شود که در هفته ها و روزهای اخیر مقامات فرانسوی از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ضمن تایید برجام ، خواستار مذاکره با مقامات کشورمان بر سر سامانه دفاع موشکی شده اند موضوعی که بارها توسط همتایان ایرانی شان رد شده است.

به گزارش مهر، عراقچی در سفر دو روزه خود به پاریس همچنین دیدارهای دیگری با مقامات فرانسوی دارد و قرار است فردا پنج شنبه در انستیتوی فرانسوی روابط بین الملل سخنرانی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید