برج ایفل در معرض خطر/ مقامات فرانسه بی توجه هستند

    کد خبر :922162
برج ایفل

به نظر می رسد برج ایفل که شهرت جهانی دارد، در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و نیاز است تا یک تعمیر اساسی روی آن صورت گیرد. اما گویی مقامات فرانسه نسبت به این میراث توجه زیادی ندارند.

بازتاب-این منبع با استناد به گزارش‌های محرمانه‌ای که در مجله فرانسوی ماریان یافت شده است، می‌گوید این برج دارای حفره‌های زنگ زده متعددی است و به همین دلیل نیاز به تعمیر اساسی دارد. اما در مقابل، مقامات پاریس تنها قصد دارند رنگ آمیزی روی آن داشته باشند و به دنبال تعمیر اساسی نیستند. این کار قرار است قبل از بازی‌های المپیک 2024 پاریس انجام شود.

به عنوان بخشی از آماده‌سازی تأسیسات برای بازی‌های المپیک، قرار است این برج رنگ آمیزی شود که هزینه آن 60 میلیون یورو است. این بیستمین باری بوده که این بنای تاریخی دوباره رنگ آمیزی می‌شود. در طول تاریخ و 133 سال عمر، این برج تاکنون تعمیر اساسی نشده و نیاز جدی به این امر دارد. علاوه بر این، از نظر رنگ آمیزی، فرض بر این بود که یک سوم برج تمیز شده و سپس دو لایه رنگ روی آن شود. با این حال، به دلیل تاخیرهای ناشی از همه گیری کووید-19، تنها 5 درصد از سطح تأسیسات بهبود پیدا می‌کند.

کارشناسان می‌گویند این برج نیاز به تعمیر اساسی داشته و رنگ آمیزی مجدد تنها خوردگی فلز آن را تشدید خواهد کرد. شهرداری پاریس که مالک این برج محسوب می‌شود به دلیل کاهش درآمد گردشگری در طول شیوع ویروس کرونا، قصد داشته باری دیگر آن را بازگشایی کند تا بتواند هزینه بهینه سازی را بدست آورد. این برج سالانه 6 میلیون مسافر جذب کرده و سال 2020 شیوع کرونا ضرر 52 میلیون یورویی به بار آورد.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود وضعیت چه خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید