عذرخواهی سامسونگ درباره مشکلات اخیر

    کد خبر :896209

طی چند روز گذشته حتماً اخبار مربوط به مشکلات گوشی و تبلت‎های جدید سامسونگ در هنگام اجرای بازی و گرافیک سنگین را شنیده ‎اید. ظاهراً ابعاد انتقادات به این موضوع به حدی وسیع بوده که مدیر عامل شرکت سامسونگ را به پای تریبون آورده تا از مشتریان خود عذرخواهی رسمی کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_شرکت سامسونگ با معرفی گوشی‎های جدید خود در سال 2022 از سرویس ویژه‎ای موسوم به GOS یا سرویس بهینه ‎سازی بازی سامسونگ روی برخی از گوشی‎ ها و تبلت‎ های رده بالای Galaxy S رونمایی کرد که علاوه بر آنها با انجام بروزرسانی روی برخی از گوشی‎های این سری از سال‌های گذشته نیز نصب شده است.

این سرویس به بیان ساده قرار است موجب ارتقای عملکرد سیستم در حین اجرای بازی‎ها، همزمان با افزایش بازدهی و شارژدهی باتری دستگاه شود. تا به اینجای کار همه چیز عادی و این ایده بسیار جذاب به نظر می ‎رسد ولی از یک ماه پیش و در پی گزارش‎ های متعدد کاربران مشخص شد که GOS حداقل در اجرای صحیح بیش از 10 هزار برنامه اختلال ایجاد کرده و بازده عملکرد آنها را کاهش می ‎دهد.

جالب است بدانید که سامسونگ در این مورد هیچ آزادی عملی را به کاربران خود نداده و در بخش تنظیمات رابط کاربری، هیچ گزینه ‎ای برای غیرفعال کردن GOS در اختیار مشتریان قرار داده نشده است. این بدان معناست که اگر صاحب یکی از گوشی‎ های پرچمدار سه سال گذشته شرکت بوده و بروزرسانی های اخیر را نصب کرده باشید، گوشی شما نیز در دام GOS پر از باگ و ایراد افتاده و راه بازگشتی ندارید.

اما شاید بزرگترین ضربه به پیکره خوشنامی سامسونگ در بخش عملکرد و کارایی را خبری زد که نشان می‎داد پلتفرم بنچمارک معروف GeekBench به دلیل آنچه عدم سازگاری و عملکرد نامناسب اعلام شده، گوشی‎ ها و تبلت‎ های جدید سامسونگ را از جدول امتیازی خود حذف کرده که شامل چهار نسل اخیر گوشی‎های سری Galaxy S و همچنین تبلت پرچمدار Galaxy Tab S8 می‎ شود.

مجموعه این اتفاقات موجب شد تا صبح امروز، آقای جونگ هی هان، مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره سامسونگ، طی نشست سالانه سهامداران شرکت، به صورت رسمی به خاطر رسوایی GOS از کاربران و مشتریان سامسونگ عذرخواهی کند. آقای هان در صحبت‎های خود اعلام کرد:

ما در سامسونگ به صورت مستمر به انتقادات و پیشنهادات مشتریان و طرفداران خود گوش می‎دهیم و در ارتباط نزدیکی با آنها هستیم. این ارتباط به ما دامنه مشکل ایجاد شده را نشان داده و تلاش می‎کنیم تا از وقوع چنین مشکلاتی برای کاربرانمان، جلوگیری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید