عدم صدور پروانه فعالیت برای روان شناسان فاقد مهارت آموزی

    کد خبر :585904

مدیرعامل خانه روان شناسان گفت: در آینده قصد داریم غربالگری انجام دهیم و به روان شناسانی که مهارت آموزی لازم را در دانشگاه‌ها انجام نداده باشند پروانه فعالیت ندهیم.

مداحی مدیرعامل خانه روان شناسان در مراسم افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور با اشاره به اهمیت رشته روان شناسی، اظهار داشت: امروز رشته روان شناسی به عنوان اولین رشته مورد اقبال در دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به نقاط مثبت و منفی رشته روان شناسی و روان شناسان، ادامه داد: دانشگاه ها مهارت را به دانشجویان این حوزه نمی‌دهند و تعداد زیادی از روان شناسان و مشاوران دارای صلاحیت در پشت کمیسیون‌ها قرار گرفته آمد و پروانه برای آنها صادر نمی‌شود.

مدیر عامل خانه روان شناسان افزود: قوانین حامی روان شناسان و مشاوران نیست و قوانین اجرا نمی شود؛مانند قانون بیمه و الزام مشاوره قبل از ازدواج که اجرا نمی شود و یکی از مشکلات است.

مداحی بیان داشت:در فکر این موضوع هستیم تا غربالگری انجام دهیم و به کسانی که در دانشگاه ها مهارت آموزی لازم را کسب نکرده آمد پروانه فعالیت ندهیم.

وی متذکر شد: باید کاری کنیم که خدمات روان شناسی به مردم برسد و در دسترس آنها قرار داشته باشد.

مدیر عامل خانه روان شناسان با اشاره به اهداف راه اندازی طرح ارتقا شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور ،خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در طیف ۳۶۰ درجه خدمات لازم را در معرض مطالبه مردم قرار دهیم و رابطی بین دستگاه های حاکمیتی و روان شناسانی که دفتر و پروانه ندارند بوده و این ها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید