عدم ثبت تولد بسیاری از کودکان در جهان در پی شیوع کرونا

    کد خبر :856708

استادیار دانشگاه خوارزمی، با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و ایجاد اختلال اجتماعی برای خانواده ها و کودکان در سطح جهان، گفت: خیلی از تولدهایی که در ابتدای پاندمی کووید ۱۹ در جهان رخ داد، به دلیل مشغولیت‌ متولیان مربوطه ثبت نشد و بسیاری از کشورها اعلام کردند که در آن بازه زمانی نتوانستند تولدها را ثبت کنند و یا خانواده‌ها برای ثبت تولد فرزندان خود مراجعه نکردند.

به گزارش ایسنا، مریم غنی زاده در نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی با اشاره به اثرات اجتماعی کرونا بر خانواده‌ها و کودکان در سطح جهان، اظهار کرد: به دلیل برچسب‌هایی که به مبتلایان کووید ۱۹ در ابتدای پاندمی کرونا زده می‌شد، بسیاری از خانواده‌ها آگاهانه و به دلیل ترس از برچسب خوردن، فرزندان خود را برای درمان به مراکز درمانی نبردند و همین امر باعث شد بسیاری از کودکان از دست بروند.

این استادیار گروه آموزشی حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌ها به گروه‌های نژادی نظیر آسیایی‌ تبارها خدمت رسانی نمی‌کردند. از سوی دیگر برخی کودکان نیز به دلیل قرنطینه‌های طولانی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها به کودکان کار پیوستند.

این حقوقدان درباره وضعیت کودکان زندانی در ایام پاندمی کووید ۱۹ نیز، تصریح کرد: حدود ۱۶ هزار تا ۲۵۰ هزار کودک زندانی در سراسر جهان وجود دارد. زندان به خودی خود نوعی قرنطینه است و در پاندمی کووید ۱۹ که نیاز به حضور در فضای باز بیشتر احساس می‌شد، زمینه خطر برای این کودکان بالا بود و به دلیل کم شدن پرسنل زندان‌ها نیز مدیریت این کودکان سخت شد. از سوی دیگر کودکان با ویژگی‌های خاص و بیماری‌های زمینه ای و یا معلولیت در وضعیت عادی به خودی خود مشکل دارند و در شرایط کرونا تمام توجه دولت ها به سمت افراد عادی جمع شد و این بچه ها باز هم به محاق رفتند و مورد توجه نبودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید