عجیب‌ترین سرویس مدرسه دانش‌آموزان

    کد خبر :131097

حوادث مربوط به سرویس‌های دانش‌آموزان همواره در طول سال تحصیلی تکرار می‌شود. سال گذشته از ابتدای سال تحصیلی در چند مورد شاهد حوادث مختلفی برای سرویس‌های حامل دانش‌‌آموزان در سراسر کشور بودیم.

به گزارش ایلنا، مدت‌هاست دانش‌آموزان مناطق محروم به‌دلیل فاصله زیاد مدرسه با روستای محل زندگی مجبورند این مسیر را با پای پیاده یا سرویس‌های ناامن و فاقد حداقل‌ استانداردهای مطمئنه طی کنند.

در بودجه سالانه کشور، اعتباری برای تأمین سرویس دانش‌آموزان روستایی در نظر گرفته می‌شود اما در اغلب سال‌ها، این اعتبار به‌دلیل کسری بودجه آموزش‌وپرورش تخصیص نمی‌یابد و دانش‌آموزان مجبورند مسافت طولانی مسیر مدرسه را پیاده طی کرده یا از خودروهای ناامن برای رفتن به مدرسه استفاده کنند.

بررسی حوادث رخ‌داده برای دانش‌‌آموزان حکایت از این دارد که عمده این موارد به‌دلیل تصادفات رانندگی سرویس‌هاست و این مسئله عمدتا در شهرهای کوچک و مناطق روستایی مشاهده می‌شود.

در مناطق محروم، استفاده از سرویس نامناسب که معمولا وانت برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مورداستفاده قرار می‌گیرد، منجر به وقوع تصادفات و حوادث می‌شود.

عجیب ترین مورد استفاده از وانت بار بعنوان سرویس مدارس در روستای سرابتاوه یاسوج مشاهده شده است که تعداد زیادی از دانش آموزان دختر یکی از مدارس این روستا سوار بر وانت راهی مدرسه می‌شوند .

این اقدام برای رساندن دانش آموزان به مدرسه علاوه برآنکه خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی بوده با کوچکترین حادثه جان این دانش آموزان نیز تهدید می شود.

به مدیران ارشد آموزش و پرورش استان توصیه می‌کنیم بجای استعفا و برگزاری مراسم هر روزه تودیع و معارفه در یکی از شهرستان‌ها کمی به وضعیت نامناسب سرویس‌های مدارس دانش آموزان استان نظارت کرده تا جان دانش آموزان به دلیل سرگرم بودن مسئولان به مسائل سیاسی به مخاطره نیفتد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید