ظلم خودسرها به فرمان «آتش به اختیار» رهبری

    کد خبر :38219

به نظر می‎‌رسد برخی دچار درک نادرستی از واژه « آتش به اختیار» شده‌اند. مقام معظم رهبری از جوانان خواسته‌اند تا منتظر دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای فرهنگ سازی اسلامی و ایرانی نباشند. فرهنگ سازی و گفتمان سازی انقلابی قطعا از طریق خودسری شکل نمی‌گیرد.

در حاشیه نماز جمعه تهران، دانشجویان حزب الله از قوه قضائیه درخواست کرده بودند با وزارت ورزش و جوانان به خاطر ورود بانوان برخورد کند. آنها به این قوه گفته بودند درصورت عدم برخورد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری «آتش به اختیار» عمل خواهند کرد.

گویا منظور دوستان این است که خود وارد عمل شده و اجازه نمی‌دهند بانوان برای دیدن مسابقات ورزشی به ورزشگاه بروند. یعنی قانون به بانوان اجازه می‌دهد و این افراد نمی‌دهند. با مرور بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته در مورد رفتارهای خلاق قانون متوجه می‌شویم این خودسری‌ها در گفتمان «آتش به اختیار» جایی ندارد.

یکی از نمونه‌های مهم این خودسری‌ها برهم زدن سخنرانی‌های فعالان سیاسی بوده است. اتفاقی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شدت با آن مخالف هستند. ایشان درباره برهم زدن سخنرانی‌ها فرمودند:« گاهی برخی افراد و جوانهایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را بر هم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است.»

مقام معظم رهبری حتی بالا رفتن از دیوار سفارت‌خانه را هم نکوهش و نقد کردند. ایشان بعد از ماجرای بالا رفتن از دیوار سفارت انگلستان در تهران گفتند:« در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود ولی رفتنشان درست نبود. من اجتماعات دانشجویی را تایید می‌کنم اما با تندروی در این اجتماعات مخالفم.»

ایشان حمله به سفارت عربستان را هم کاری بسیار بد که به ضرر اسلام و ایران بود دانستند.

همانطور که مشاهده می‌کنید مقام معظم رهبری همیشه با تندروی غیر عقلانی و غیر انقلابی مخالف بودند. ایشان عقلانیت وانقلابی بودن را در یک راستا می‌دانند.

به نظر می‎‌رسد برخی دچار درک نادرستی از واژه « آتش به اختیار» شده‌اند. مقام معظم رهبری از جوانان خواسته‌اند تا منتظر دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای فرهنگ سازی اسلامی و ایرانی نباشند. فرهنگ سازی و گفتمان سازی انقلابی قطعا از طریق خودسری شکل نمی‌گیرد.

انقلاب اسلامی باید از طریق گفت‌وگو بسط پیدا کند. جوانان انقلابی گفتمان انقلاب را از طرق مدنی که رهبر انقلاب بدان اشاره کرده اند (میزگرد، سخنرانی،بحث و…) بیشتر کنند، بلکه مراقبت بیشتری بر حفظ قانون داشته باشند چه آن که دشمنان نظام و رهبری منتظرند تا کاری خودسرانه و فراقانونی انجام شود و فوراً آن را به این سخن رهبری نسبت دهند و سوء استفاده و صید سیاسی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید