طوفان امفان هند و بنگلادش را درنوردید /تصاویر

    کد خبر :716785

طوفان بزرگ امفان روز چهارشنبه مناطق شرقی هند و بنگلادش را درنوردید و باعث جان باختن 14 تن و قطع هزاران درخت و تخریب صدها خانه مسکونی در مناطق ساحلی شده‌است.

مقامات هندی و بنگلادش در دو روز گذشته در میان گسترش ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در دو کشور، بیش از 3 میلیون نفر را از مناطق پر خطر خارج کرده‌اند.

قدرت و شدت طوفان امفان در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. این طوفان با وزش باد به سرعت 200 کیلومتر در ساعت باعث ایجاد موج‌های بلند به ارتفاع 5 متر در آب‌های ساحلی هند و بنگلادش شد و مناطق شلوغ و پر جمعیت ایالت بنگال در هند را درنوردید.

مقامات هندی اعلام کردند: حداقل 3 نفر از جمله یک کودک در ایالت بنگال جان خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر در بنگلادش نیز دو نفر به دلیل سقوط درخت، جان باختند.

به گزارش فرارو،یک مقام دولتی در ایالت بنگال گفت: طوفان و باد شدید خودروها در کلکته پایتخت این ایالت را واژگون ساخته و صدها درخت را ریشه کن کرده است.

طوفان‌های فصلی معمولا بین ماه‌های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش اتفاق می‌افتد و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت‌های مالی گسترده در این کشورها می‌شود. مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پر خطر خارج کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید