طلب ۲۰ هزار یورویی بسکتبال از فدراسیون جهانی تسویه نشده است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲
    کد خبر :614974

اگرچه بخشی از پاداش ۲۰ هزار یورویی بسکتبال بابت صعود به جام‌جهانی به خاطر بدهی‌های قبلی کسر شد اما ایران همچنان به خاطر بخش باقی مانده این پاداش از فدراسیون جهانی طلبکار است.

فدراسیون بسکتبال ایران همچون دیگر کشورها و به واسطه سهمیه ای که تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ کسب کرد، مستحق دریافت پاداش ۲۰ هزار یورویی از فدراسیون جهانی این رشته (فیبا) شد.

سهمیه بسکتبال ایران برای جام جهانی اسفندماه سال گذشته قطعی شد. تیم ملی بسکتبال از حضور در این جام مجوز بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم به دست آورد اما هنوز پاداش ورود به جام جهانی به ایران پرداخت نشده است.

البته بخشی از پاداش ۲۰ هزار یورویی بسکتبال ایران بابت بدهی های قبلی به فیبا کسر شده است. این بدهی ها به خاطر مواردی مانند حق عضویت و ثبت نام بازیکنان در سال های گذشته برای فدراسیون ایران ایجاد شده بود.

به گفته رامین طباطبایی به خاطر مجموع بدهی ها و در کل مبالغی که فدراسیون بسکتبال ایران باید به فیبا پرداخت می کرد، حدود ۹ – ۸ هزار یورو از پاداش کلی ایران کسر شده است. بخش باقی مانده هم هنوز تسویه نشده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با مهر با یادآوری اینکه به خاطر تحریم های بانکی و مشکلات حاصل از آن امکان دریافت مستقیم بخش باقی مانده پاداش وجود ندارد، گفت: برنامه اولیه ما این بود که سفر به محل برگزاری جام جهانی و هزینه بلیت هواپیما را از طریق فیبا انجام دهیم و اینگونه از بخش باقی مانده پاداش خود استفاده کنیم اما در نهایت این امر میسر نشد.

وی تاکید کرد: فدراسیون بسکتبال ایران همچنان بابت پاداش حضور در جام جهانی از فیبا طلبکار است اما نمی توانیم آن را به صورت مستقیم دریافت کنیم. به همین دلیل این پول نزد فیبا می ماند و در موارد لزوم از حساب ایران کسر می شود.

طباطبایی در توضیح تکمیلی این موضوع گفت: تیم ها برای حضور در مسابقات مختلف باید ورودیه پرداخت کنند یا اینکه بابت جذب بازیکنان خارجی باید مبلغی پرداخت شود. این هزینه ها برای ایران از محل طلبی که از فیبا داریم، کسر می شود تا اینگونه حساب مان تسویه شود.

رئیس فدارسیون بسکتبال تاکید کرد: اگر هم حضور در مسابقاتی در سطح آسیا در برنامه بود، فیبا می تواند ورودیه آن را برای ایران از محل طلبمان به فیبا آسیا پرداخت کند. در کل اینکه پاداش صعود به جام جهانی خیلی زیاد نبود. بخشی از آن هم که به خاطر بدهی ها کسر شده است. برای بخش باقی مانده هم چاره ای جز این نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید