طباطبایی: تیم ملی بسکتبال کارت اعتباری نیست

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱
    کد خبر :435112

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه بُرد تیم ملی مقابل فیلیپین پاسخ خیلی از ابهامات را داد، گفت: باید به تدریج اجازه دهیم تمام بازیکنان در قالب تیم ملی خود را نشان دهند.

رامین طباطبایی در گفتگو با مهر، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین که با پیروزی و کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۹ همراه بود، گفت: بازیکنان تیم ملی در این دیدار نشان دادند که فدراسیون و کادر فنی به درستی به آنها به عنوان بازیکنان جایگزین برای بسیاری از ستاره ها اعتماد کرده است. از این بازیکنان به خاطر اینکه پاسخ اعتماد ما را به درستی دادند، تشکر می کنم.

وی در این رابطه ادامه داد: بازیکنی که برای تیم ملی ارزش قائل باشد و دلش برای این تیم بتپد می تواند در هر شرایطی برای تیم ملی بازی کرده و مثمر ثمر هم باشد. این موضوعی است که ملی پوشان ایران در مانیل آن را اثبات کرده اند.

طباطبایی با بیان اینکه برتری تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین پاسخگوی خیلی از ابهامات و انتقادات بود، تصریح کرد: با این بازی و نمایشی که ملی پوشان در آن ارائه کرده اند، روشن شد که باید به تدریج اجازه دهیم تا همه بازیکنان خود را در قالب تیم ملی نشان دهند و اینکه ترکیب تیم ملی را در فضایی منصفانه و به دور از گرایش های فردی تشکیل دهیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تأکید بر اینکه این فدراسیون همواره قدردان نسل طلایی بسکتبال خواهد بود و ارزش و جایگاه آنها را حفظ خواهد کرد، یادآورشد: اما نباید از عملکرد خوب بازیکنان جایگزین این نسل غافل شویم. در دیدار مقابل فیلیپین، ارزش این بازیکنان مشخص شد و اینکه می توانند آینده ای قابل اطمینان برای تیم ملی رقم بزنند. نتیجه دیدار برابر فیلیپین اثبات کرد که تصمیم گیری های فدراسیون و کادر فنی، علمی و منطقی بوده و نتیجه لازم را داشته است.

وی در بخشی از صحبت های خود با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال، کارت اعتباری دائم برای بازیکنان نیست، افزود: حتی بازیکنان فعلی هم باید این موضوع را لحاظ کنند که در هر شرایطی فقط نفراتی که آماده باشند و ارزش پیراهن تیم ملی را بدانند می توانند در ترکیب این تیم قرار بگیرند.

طباطبایی در بخش دیگری از گفتگویش در مورد وضعیت تیم ملی بسکتبال برای جام جهانی ۲۰۱۹ چین، گفت: با بردی که مقابل فیلیپین کسب شد، گام اصلی در این مسیر برداشته شد. در واقع بسکتبال ایران تا حد خیلی زیادی سهمیه جهانی خود را قطعی کرده است. مگر اینکه با شرایطی بسیار خاص و استثنایی مواجه شویم. در بدترین شرایط این احتمال وجود دارد که سه تیم ایران، فیلیپین و ژاپن در پایان پنجره ششم انتخابی جام جهانی هم امتیاز شوند که در این صورت موضوع برای توزیع سهمیه کمی پیچیده می شود و کار به معدل امتیاز کشیده خواهد شد. البته احتمال این موضوع بسیار کم و حتی غیر ممکن است اما بعید هم نیست!

رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: بر همین اساس دیدارهای پیش رو مقابل ژاپن و استرالیا که در پنجره ششم برگزار می شود هم می تواند تعیین کننده باشد. البته همانطور که گفتم جهانی شدن بسکتبال ایران تا حد زیادی قطعی شده است. با شرایط فعلی و به احتمال خیلی زیاد در پایان مسابقات انتخابی، ایران و ژاپن به عنوان تیم های دوم و سوم به جام جهانی صعود می کنند و وضعیت فیلیپین به عنوان تیم چهارم در مقایسه با تیم چهارم گروه مقابل که احتمالاً اردن خواهد بود، مشخص می شود.

«قرار بود بعد از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی در مورد بازیکنانی مثل صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی و دعوت از آنها برای پنجره ششم، تصمیم گیری شود. احتمال دارد که این بازیکنان برای جام جهانی در ترکیب قرار بگیرند؟» طباطبایی در پاسخ به این سئوال، گفت: سیاست ما در هر شرایطی استفاده از بهترین ها است. هنوز در مورد حدادی و نیکخواه بهرامی تصمیمی نگرفتیم. ما این بازیکنان را دعوت کردیم اما در اردو شرکت نکردند. باید این موضوع بررسی شود. ضمن اینکه نظر کادر فنی هم برای ما اهمیت دارد چرا که در نهایت تصمیمات فدراسیون با لحاظ کردن مسائل فنی مورد نظر کادر فنی اتخاذ می شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به پیامی که صمد نیکخواه بهرامی بعد از پیروزی تیم ملی مقابل فیلیپین داشت، اظهار داشت: از صمد بابت چنین پیامی تشکر می کنم. این بازیکن با پیام خود در واقع حمایتش از نفرات جایگزین، کادر فنی و فدراسیون را نشان داد.

وی در پایان گفت: من به خاطر اهمیت و حساسیت مقابل فیلیپین، ملی پوشان را در مانیل همراهی کردم. پیش از بازی هم صحبت هایی با آنها داشتم و تأکید کردم که باید مراقبت کنند تا مواردی مثل فضای مجازی، تأثیرگذاری منفی روی عملکرد و رفتار آنها نداشته باشد. سعی ما بر این است که محیطی سالم و شفاف برای تیم ملی ایجاد کنیم و در این راستا از هر پیشنهادی که از طرف خود ملی پوشان هم مطرح شود، استقبال می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید