ضایعات مغزی از شایع‌ترین حملات صرع در سالمندی

    کد خبر :197994

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از ضایعات مغزی به عنوان شایع‌ترین حملات صرع در دوران سالمندی نام برد.

دکتر محمود معتمدی در آستانه برگزاری چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع که قرار است از چهارم تا ششم بهمن ۹۶ در اصفهان برگزار شود، گفت: ما برای اولین بار توانسته‌ایم ایران را به عضویت جامعه جهانی صرع دربیاوریم و این افتخاری برای کشور است.

وی با اشاره به این مطلب که علل صرع در نوزادی و سالمندی متفاوت است، افزود: ضایعات مغزی از شایع‌ترین حملات صرع در سالمندی است اما در نوزادی علل مختلفی همچون متابولیک و عفونت‌ها می‌تواند عامل بروز صرع باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان این مطلب که در حال حاضر کشور از داشتن مرکز ثبت بیماران مصروع محروم است، تأکید کرد: بدون شک آمار صرع در ایران از نظر علل بروز، متفاوت است؛ ولی در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد بین نیم تا یک درصد افراد جوامع مختلف مبتلا به صرع هستند.

معتمدی با بیان اینکه عفونت در نوزادان خیلی شایع است و می‌تواند یکی از علل بروز صرع باشد، ادامه داد: آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض حملات صرع ناشی از ضربات مغزی قرار دارند چون حضور آنها در جامعه ملموس‌تر است.

در ادامه دکتر داریوش نسبی تهرانی مدیرعامل انجمن صرع ایران با عنوان این مطلب که صرع یک بیماری محسوب نمی‌شود، گفت: طیفی از اختلالات در مغز باعث می‌شود که صرع رخ دهد و این عارضه خیلی از حوزه‌های پزشکی را نیز شامل می‌شود.

به گزارش مهر، به گفته وی، صرع ناشی از مطالعه بعضی کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ به طوری که عنوان می‌شود کتاب ریاضی می‌تواند عامل حمله صرع باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید