صندوق بین المللی پول: جنگ اوکراین، تاثیر شدید بر اقتصاد جهانی خواهد داشت

    کد خبر :944818
صندوق بین المللی پول: جنگ اوکراین، تاثیر شدید بر اقتصاد جهانی خواهد داشت

یک رسانه روسی چهارشنبه شب گزارش داد که صندوق بین المللی پول هشدار داد که شرایط اوکراین بازارهای جهانی را زیرفشار خواهد گذاشت.

صندوق بین المللی پول هشدار داد که اوضاع مرتبط با اوکراین ممکن است موجب ارزیابی مجدد غیر قابل پیش بینی از ریسک‌ها و افزایش بی نظمی در شرایط مالی جهان شود که نتیجه آن فشار وارد آوردن بر بازارهای جهانی است.

در گزارش تازه‌ای که از صندوق بین المللی پول و درباره ثبات مالی در بازارهای جهانی منتشر شد، آمده است که شرایط در اوکراین موجب خواهد شد که ارزیابی ریسک‌های غیرقابل پیش بینی بار دیگر مورد ارزیابی قرار گرفته و بی نظمی در شرایط مالی جهان نیز تشدید شود.

کارشناسان صندوق بین المللی پول اعلام کردند که این ضربه منفی در کنار بی ثباتی مجموعه ای از صندوق‌های سرمایه گذاری می تواند موجب تشدید خروج وجوه از این صندوق‌ها و بحرانی تر شدن بازارها شود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب فشارها بر روسیه را تشدید کرد، این امر موجب افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد.

در برهه کنونی بانک مرکزی اکثریت کشورهای جهان برای کند کردن رشد تورم که خود وخامت اقتصادی را تشدید خواهد کرد، سود سپرده را افزایش داده‌اند.

پوتین روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد در پنجشنبه ۵ اسفند عملیاتی ویژه نظامی را علیه اوکراین آغاز و روابط پرتنش مسکو با کی‌یف را وارد مرحله رویارویی نظامی کرد که درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به این تصمیم، همچنان ادامه دارد.

روسیه هدف از این عملیات را آزادسازی دونباس و پاکسازی اوکراین از وجود نئونازی ها در سازمان های دولتی این کشور اعلام کرده است.

 ایرنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید