صدور هشدار سطح زرد دریایی برای دو سامانه

    کد خبر :892456
صدور هشدار سطح زرد دریایی برای دو سامانه

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، افزایش ارتفاع موج به طول ۱/۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در فراساحل را پیش‌بینی کرد.

بر اساس این اطلاعیه، سامانه اول از اواخر وقت پنجشنبه دوازدهم اسفند تا ظهر جمعه سیزدهم اسفندماه در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های خوزستان و بوشهر خواهد بود.
نوع مخاطره نیز افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا یک و نیم متر در سواحل و تا دو متر در فراساحل و اثر مخاطره سامانه، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی وآسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی و اختلال در تردد با شناور‌های نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به محدودیت در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناور‌های نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، سامانه دوم افزایش سرعت وزش باد از پیش از ظهر جمعه سیزدهم تا پیش از ظهر شنبه چهاردهم اسفند پیش‌بینی شده که نوع مخاطره آن نیز افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا یک و نیم متر در سواحل و تا دو متر در فراساحل خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه در روز جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و برای روز شنبه مناطق دور از ساحل در استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

به گزارش صدا و سیما، سازمان هواشناسی اثر مخاطره را خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی وآسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی و اختلال در تردد با شناور‌های نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی اعلام کرده و نسبت به محدودیت در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناور‌های نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت نیز توصیه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید