صبحانه مقوی برای حافظه که ضد سرطان است

    کد خبر :624692

ارده مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد . معمولا ارده بیشتر در وعده غذایی صبحانه استفاده می شود تا فرد انرژی لازم برای تمام روز را دریافت کند. این ماده غذایی مقوی، فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و صددرصد طبیعی است. ارده خواص فراوانی برای سلامتی بدن و به خصوص برای کاهش وزن دارد.

 

طبیعت ارده کنجد گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. این نوع ماده غذایی انرژی زا است و بهترین غذا برای فصل زمستان است که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد. مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،این نوع ماده غذایی منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است و سبب استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها خواهد شد. مصرف ارده برای کودکان بسیار توصیه می شود زیرا به دلیل تحرک بالای کودکان، انرژی لازم را برای آنها تامین می کند و سبب تقویت حافظه آن ها خواهد شد.

 

یکی از خواص مصرف ارده کنجد این است که سفتی ها و ورم های داخلی و دمل ها را نرم می کند. مصرف ارده، دمل و جوش ها را در سردمزاج ها باز می کند، بنابراین می تواند باعث بروز جوش های پوستی در سردمزاجان گردد. در دانه کنجد و مواد غذایی حاصل از آن آنتی اکسیدان های فراوان موجود است که وجود این آنتی اکسیدان ها از سرطان در بدن پیشگیری می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید