صالحی: اتحادیه اروپا مواضع سیاسی درباره برجام را به عمل تبدیل کند

    کد خبر :427584

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنانی در بروکسل از طرف‌های توافق هسته‌ای برجام خواست موضع‌گیری‌های سیاسی درباره این توافق را به عمل تبدیل کنند.

«علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه درباره تبعات لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+4 (برجام) هشدار داد و از طرف‌های این توافق خواست وعده‌هایشان به ایران را به عمل تبدیل کنند.

به گزارش رویترز، آقای صالحی در حاشیه همایشی درباره همکاری‌های هسته‌ای در بروکسل گفت: «من امیدوارم مواضع سیاسی ابراز شده توسط اتحادیه اروپا، چین و روسیه به عمل تبدیل شوند.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «اگر این توافق فروبپاشد، اوضاع مطمئناً تغییر خواهد کرد و همه چیز به آشوب کشیده می‌شود.»

کشورهای اروپایی با اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای برجام مخالفت کرده و وعده داده‌اند با حفظ منافع اقتصادی ایران در صدد حفظ این توافق برخواهند آمد. این کشورها علی‌رغم این در ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این وعده‌ها ناکام مانده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای برجام، اردیبهشت‌ماه سال جاری کشورش را از این توافق هسته‌ای خارج و اعلام کرد تحریم‌های وضع‌ شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران از سر گرفته خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید