شیائومی و معرفی فناوری شارژ 300 واتی/شارژ گوشی در 5 دقیقه

    کد خبر :978520

تاکنون شرکت‌های مختلفی از فناوری شارژ فوق سریعی رونمایی کردند که از جمله باید به ردمی، ریلمی، اوپو و برخی دیگر اشاره کنیم. حال نوبت به شیائومی رسیده تا سریع‌ترین فناوری شارژ سریع خود را معرفی کند.

بازتاب-این فناوری شارژ 300 واتی بوده و در کمتر از 5 دقیقه دستگاه را شارژ می‌کند. البته شرکت چینی بیان داشته که فناوری مورد اشاره با طراحی ماژولار بهتر و اتلاف گرما داخلی یک گزینه تمام عیار است.

فناوری شارژ 300 واتی روی یک گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس با باتری 4100 میلی آمپرساعتی تست شد و در کمتر از 1 دقیقه به شارژ 20 درصدی رسید و در 2 دقیقه و 12 ثانیه به 50 درصد. قدرت سنج پیک ورودی کمی بیش از 290 وات را برای شارژر نشان می‌داد و همچنین توانست 280 وات و بالاتر را برای حدود دو دقیقه در یک نقطه حفظ کند.

شیائومی اعلام کرده که باتری مورد استفاده دارای سلول‌های 15سی قوی‌تری بوده  که از مواد کربنی جدید به جای برخی از قطعات گرافیتی معمولی ساخته شدند، بنابراین ضخامت الکترودها را تا 35 درصد کاهش می‌دهد.

فناوری شارژ

همراه با فرمول الکترولیت بهبود یافته، این باتری لیتیوم یونی می‌تواند چگالی توان بالاتری را با سرعت شارژ سریع‌تر داشته باشد، در حالی که ظاهراً میزان گرمای تولید شده در این فرآیند را کاهش می‌دهد. سپس این سلول‌های بسیار باریک به‌عنوان بخشی از طراحی جدید «ساندویچی» با مواد حرارتی در بین آنها قرار می‌گیرند تا ضمن استفاده بهتر از فضای داخلی، اتلاف گرما را بهینه کنند. تا آنجا که به ایمنی مربوط می‌شود، شیائومی ادعا کرد که بیش از 50 ویژگی برای کنترل جریان، ولتاژ و دما در هر تراشه شارژ در سیستم تعبیه شده است.

شیائومی اطلاعاتی نظیر اینکه چه زمانی فناوری را در گوشی‌ها به کار می‌گیرد ارائه نداد. بنابراین مشخص نیست این فناوری فوق العاده سریع شارژ چه زمانی در بازار ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید