شیائومی تعامل با گجت‌های هوشمند را راحت‌تر کرد

    کد خبر :753322

شیائومی به‌واسطه تکنولوژی UWB که در گوشی می ۱۰ مدل 5G وجود دارد، راه‌های جدیدی برای ارتباط با سایر گجت‌های هوشمند به وجود آورده است.

تکنولوژی UWBا(Ultra Wide Band) راه خود را به گوشی‌های هوشمند مختلف از جمله شیائومی می ۱۰ 5G باز کرده است. درحالی‌که این تکنولوژی پهنای باند بالایی برای انتقال اطلاعات به ‌همراه می‌آورد، باعث شده است بتوان فاصله با نقطه مشخص را به شکلی بسیار دقیق‌تر تشخیص داد. این ویژگی باعث می‌شود تعامل با گجت‌های هوشمند متحول شود.

شیائومی ویدیویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد با گرفتن گوشی به سمت وسایل مختلف می‌توان آن‌ها را خاموش و روشن کرد یا حتی صدای آن‌ها را کم ‌و زیاد کرد. این ویژگی بسیار جالب‌ توجه و بیشتر شبیه به کنترلرهای کلاسیک است. در این روش تلویزیون متوجه می‌شود که روبه چه چیزی قرار گرفته است و به‌راحتی می‌تواند با آن تعامل برقرار کند.

اطلاعاتی که از فاصله دور به دست می‌آید برای قفل‌های هوشمند بسیار مناسب خواهند بود. می‌توانید در خانه را زمانی‌که به آن نزدیک هستید باز کنید. این کار قبلا توسط بلوتوث انجام می‌شد؛ اما بلوتوث قدرت این تکنولوژی جدید را نداشت. از این تکنولوژی می‌توان در خودرو هم استفاده کرد؛ مخصوصا خودروهایی که سوییچ ندارند.

شرکت سامسونگ هم تکنولوژی UWB را به گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا اضافه کرده است. سامسونگ با اپلیکیشن SmartThings و با استفاده از المان‌های واقعیت افزوده کاری کرده که گوشی بتواند با گجت‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

به گزارش زومیت، هر دو شرکت سامسونگ و شیائومی برای استفاده از UWB از تراشه‌های NXP استفاده می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید