شیائومی از عینک هوشمند جدید خود رونمایی کرد

    کد خبر :978471

فناوری AR این روزها موردتوجه شرکت‌های بسیاری قرار گرفته و مشخص نیست آیا آینده روشنی دارد یا خیر. به تازگی شرکت شیائومی در جریان MWC 2023 از عینک هوشمند AR خود رونمایی کرد که باید یک محصول بزرگ از این برند بدانید.

بازتاب-عینک مورد اشاره Wireless AR Glass Discovery Edition نام دارد و بهتر است آن را هدست کامپکت و جمع و جور شیائومی بدانیم. این عینک به چیپست اسنپدراگون XR2  نسل اول مجهز شده که پیش از این در هدست Quest Pro به کار گرفته شد.

شیائومی معتقد بوده عینک جدید که شبیه به عینک‌های ساده است، به خوبی می‌تواند دنیای دیجیتال و واقعی را ترکیب کند. از همه مهمتر اینکه نیازی نیست آن را به دستگاه دیگری متصل کنید. این گجت پوشیدنی تنها 126 گرم وزن دارد و متریال آن آلیاژ منیزیم-تیتانیوم و فیبرکربن است. همچنین شیائومی می‌گوید که باتری آند سیلیکونی-اکسیژن سفارشی ساخته شده است که به گفته شیائومی، بار فیزیکی کاربر را کاهش می‌دهد.

عینک هوشمند

در سایر مشخصات، این هدست دارای یک جفت نمایشگر microOLED بوده که به یک جفت منشور “فرم آزاد و هدایت کننده نور” متصل شدند، به همین دلیل نور خورشید وارد عینک نخواهد شد. این شرکت همچنین می‌گوید که کاهش روشنایی کمتری را نسبت به سایر نمایشگرهای نزدیک تجربه خواهید کرد و می‌توانید حداکثر روشنایی 1200 نیت را به دست آورید. و برای غوطه‌وری، جلوی لنزها الکتروکرومیکی نصب شده و زمانی که نیاز به تمرکز روی دنیای مجازی دارید، به طور خودکار کم نور می‌شوند.

گفته می‌شود که ردیابی دستی پیشرفته شکل جدیدی از تعامل کاربر را امکان‌پذیر می‌کند، به موجب آن می‌توان از دست‌های ما برای دستکاری دنیای دیجیتال استفاده کرد. در یک ویدیوی مفهومی، شخصی که از آن استفاده می‌کند به چراغ هوشمند نگاه می‌کند و با تکان دادن سوئیچ مجازی که روی خود دستگاه معلق است، آن را غیرفعال می‌کند.

ابداع این عینک همچنین بخشی از برنامه‌های خود کوالکام برای استفاده از پلتفرم Snapdragon Spaces جهت تقویت دستگاه‌های XR است. سخت افزار شیائومی، هنگامی که با دستگاه سازگاری مانند شیائومی 13 جدید همراه می‌شود، به قدری تاخیر را کاهش داده که متوجه عدم وجود سیم نخواهید شد. این شرکت می‌گوید که برای برنامه‌های کم موجود AR با توسعه دهندگان همکاری خواهد داشت.

متاسفانه شرکت شیائومی تاریخ عرضه و قیمت را مشخص نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید