شورای مناسب سازی شهر تهران تشکیل می شود

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۲:۳۵
    کد خبر :867570

شهردار تهران از تشکیل شورای مناسب سازی شهر تهران با هدف افزایش خدمت دهی به معلولان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان که در تالار ایوان شمس برگزار شد گفت: خدمت همه سروران عزیزم که در این مجلس با شکوه شرکت کردند، خدمت تمام خواهران و برادرانی که با اراده قوی برای امثال بنده الگو هستند و افرادی که در خدمت کردن گوی سبقت را از دیگران ربودند و امروز درس‌های خوبی از آن‌ها گرفتی، سلام و عرض ادب دارم. افتخار دارم در جمع شما صحبت می‌کنم و نکته اول این است آقایان دکتر شریفی و صادقی بیان کردند که مشکل موجود ما، مشکل شهر ماست و آدم‌هایی که شهر را ساختند، اما شهر مناسب ساخته نشده است چرا که اگر شهر درست ساخته می‌شد معلولیت در آن به این شکل نبود.

وی افزود: وقتی به فلسفه اساسی انقلاب اسلامی که همان عدالت است نگاه می‌کنیم، عدالت ۳ جز دارد که یکی فراهم شدن فرصت برابر برای همه افراد جامعه است و باید به سمتی حرکت کنیم که مسیر برای هر که می‌خواهد تلاش کند باز باشد. نکته دیگر این است که اگر فردی با خدمتی به افق بالا رسید او در برابر همه افراد مسئول است و زمانی که این ۳ جزء در کنار هم قرار بگیرد عدالت معنا پیدا می‌کند و باید در این زمینه به برخی از افراد خدمت ویژه ارایه شود

وی ادامه داد: دین و آموزه‌های دینی برای ما پیام‌هایی دارد و ما یاد گرفتیم که خدمت به خلق و مردم جابگاه ممتاز نزد خداوند متعال دارد و هر که برای خدمت و نوکری به مردم کوشش کند مورد توجه فرار می‌گیرد و اگر عنصر خدمت، عنصری باشد که نتوانسته به دلیل شرایط جسمی از مواهب استفاده کند این خدمت قیمت بالاتری دارد. معلولی که این هفته را باید به او تبریک گفت، او همان قدر که نیاز به خدمت دارد یک انسان متعالی بیش از آن نیاز به نوکری او دارد تا بتواند افق بلندتری برای او تعریف کند تا مسیر هموار تریلر کسب کند، لذا همه دوستانی که آمدند در این مراسم حضور پیدا کردند در خدمت گوی سبقت را ربودند و به نوکری به شما بیشتر نیاز دارند.

شهردار تهران تاکید کرد: ارزش خدمت آن‌ها بسیار بالاست و ما در شهرداری تهران می‌خواهیم همین مسیر را ادامه دهیم و خدمت به شما را به عنوان نوکری منت کشی کنیم و این مسیر برای ما افتخارآفرین است. زمانی با شهید اربابیان صحبت می‌کردیم عنوان می‌کرد هر چه روح بزرگ باشد جسم هر مشکلی که داشته باشد روح بزرگ جسم او را می‌کشد و وقتی شما را میبینم متوجه می‌شوم چه روح بزرگی در شما وجود دارد

وی ادامه داد: در شهرداری تهران تلاش من این بود یکی از مشاورین خود را در حوزه مناسب سازی انتخاب کنم و علت این بود به دلیل آن که معاونت‌های ما درگیر می‌شدند، از جناب صبوری درخواست کردم مسئولیت را بپذیرند تا مناسب سازی به عنوان یک اصل قرار بگیرد و دستورالعملی نیز تهیه شد تا عیوب شهر را گام به گام معرفی کنیم و زمینه خدمت به شما را فراهم کنیم. هفته گذشته در جلسه معاونان این دستورالعمل مطرح شد که با حضور معاونت شهرسازی و فنی عمرانی و حمل و نقل و … تفکرات خود را جمع کردیم که چه کنیم که بتوانیم در این مسیر گام به کام حرکت کنیم تا شهر ما مناسب کنیم.

زاکانی تاکید کرد: ۹۸ هزار معلول و ۶۰ هزار جانباز در تهران وجود دارند و برای خدمت به آن‌ها تصمیم گرفتیم برنامه مدون هوشمندی تهیه کنیم تا با استفاده از فن آوری احصا شود که در کدام منطقه شهر تهران معلولان ساکن هستند تا پیرامون آن‌ها را مناسب سازی کنیم. بودجه‌ای که امسال تنظیم شده است برای مناسب سازی ۶۰۰ کیلومتر تهران است و باید اقدام‌های انجام شده در گذشته را پله و از آن‌ها استفاده کنیم و رویکرد و هدف ما افق بالاتری است و در کنار آن تلاش می‌کنیم مناسب سازی را از خود شروع کنیم تا وقتی معلولان به ساختمان شهرداری مراجعه می‌کنند به مشکل برنخورند که در بودجه نیز این موضوع لحاظ می‌شود.

وی افزود: در کرونا به نقطه‌ای رسیدیم که خود ما بیاییم و مسئولیت‌های اجتماعی خود را بپذیریم و یکی از انواع خدمات این بود که سراغ افرادی برویم و نیاز نباشد آن‌ها به ما مراجعه کنند و به جای سختی کشیدن شما، ما خدمت را به شما از طریق هوشمند سازی ارائه کنیم و آنجا که ضرورت به حضور است ما خدمت شما برسیم. ما باید ظرفیت‌ها را به سمتی سوق دهیم که دیگر محدودیت‌های بیان شده در این جلسه اتفاق نیفتد و ما باید ظرفیت‌های شهرداری را در اختیار دوستان قرار دهیم که بخشی از آن ناظر به اتوبوسرانی است که ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۱۱۰ دستگاه آن با مجهز بودن به رمپ ویژه معلولان وارد چرخه مدیریت شهری و حمل و نقل شد.

شهردار تهران ادامه داد: آن چه شما نیاز دارید و ما به بیش از آن نیاز داریم تا خدمت شما باشیم و این منت را شما سر شهرداری تهران می‌گذارند تا خدمت کنیم. شورایی در حوزه مناسب سازی تشکیل شده است تا با اندیشه ورزی راه‌های مختلفی را ارایه کند تا خدمت دهی افزایش پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید