شهردار تهران: پل حافظ برداشته می‌شود

    کد خبر :1043817
شهردار تهران پل حافظ

شهردار تهران از برداشته شدن پل حافظ با توجه به شرایط‌ آن خبر داد و گفت: طرح جدید برای این بخش در حال نهایی شدن است.

علیرضا زاکانی امروز ۵ دی ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر به سالروز زلزله بم اشاره کرد و گفت: علاج مقابله با بحران‌ها ایمن‌سازی است. در تهران چند دسته اقدام داریم که بخشی از آن مربوط به کالبد شهر است.

زاکانی با بیان اینکه ۱۷ درصد مساحت شهر تهران بافت ناپایدار است گفت: بخشی از این مساحت در بافت فرسوده قرار دارد و قرار است بافت فرسوده با بافتی جایگزین شود که با چارچوب‌های درست ساخته و ایمنی و آسایش را به همراه داشته باشد.

زاکانی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش درخصوص پله‌برقی‌های عابر پیاده گفت: پله‌برقی‌های سطح شهر عموما خراب هستند چون از ۲۹ نوع پله استفاده شده که این در حالی است که مبدأ ورود آن وجود ندارد مناقصه‌ای برگزار شده و در نهایت ۶۰ دستگاه پله‌برقی از یک شرکت خریداری شد و به سرعت جایگزینی پله‌ها آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: در حال حاضر ۱۵۰۷ واگن داریم خرید واگن هم شرایط خود را دارد و این طور نیست که دست ما باز باشد و کالایی باشد که در سطح شهر وجود داشته و ما بتوانیم آن را سریعا خریداری کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: در دو دهه فعالیت قطارها برخی لکوموتیوها از مدار خارج شدند و عملا از ظرفیت خارج و اورهال صورت نگرفته است البته قرارداد ۷۹۱ واگن صادر و قرارداد بسته شده است.

زاکانی همچنین در خصوص برداشته شدن پل حافظ هم گفت: برداشته شدن این پل در دستور کار است و به زودی جایگزین نهایی مشخص می‌شود.

پل حافظ ۵۰ سال پیش برای بازی‌های آسیایی تهران ساخته شد.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید