شهرداری نمی‌تواند مراکز معاینه فنی را تعطیل کند/ ماجرای نامه آنی به مراکز معاینه فنی

    کد خبر :696439

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه وزارت کشور سیاست‌گذار اصلی جهت تعطیلی مراکز معاینه فنی به دلیل بروز کرونا است،‌گفت: روز گذشته طی نامه‌ای از سوی اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور اعلام شد مراکز معاینه فنی سبک باید دایر باشند.

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در مورد گلایه‌مندی برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تعطیل نشدن مراکز معاینه فنی به دلیل بروز کرونا در پایتخت اظهار داشت: شهرداری نمی‌تواند برنامه‌ای برای تعطیلی مراکز معاینه فنی اعلام کند این مسأله باید توسط وزارت کشور تعیین تکلیف شود.

وی افزود: روز گذشته مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور طی نامه آنی به مراکز معاینه فنی اعلام کرد ضمن رعایت کامل الزامات بهداشتی در مراکز معاینه فنی به لحاظ اهمیت ایمنی وسایل سواری با هدف پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی به ویژه در ایام نوروز همه مراکز معاینه فنی سبک کشور با رعایت موارد بهداشتی کمافی‌سابق فعال است و وسایل نقلیه سواری ملزم به داشتن گواهی معاینه فنی هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: شهرداری رأسا نمی‌تواند انجام معاینه فنی را محدود کند مگر اینکه وزارت کشور و یا کمیته مقابله با کرونا این موضوع را ابلاغ کند ولی ما با تمهیداتی از جمله به حداقل رساندن نیروها و دو شیفته کردن آن در راستای کاهش تسری بیماری کرونا اقدام کرده‌ایم.

به گزارش فارس ،مقدم گفت: در حال حاضر 20 مرکز معاینه فنی در پایتخت وجود دارد که 17 مورد آن مربوط به مراکز معاینه فنی سبک و 3 مورد آن مربوط به معاینه فنی خودروهای سنگین است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌‌گذاری در حوزه حمل و نقل دو بازو شامل مراکز معاینه فنی و پلیس راهور دارد،‌گفت: باید به صورت ملی جهت مقابله با کرونا گام برداشت. پلیس راهور ضابط قانون است و شهرداری نیز نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. بنابر این باید مسؤولین مربوطه اقدام مؤثر را انجام دهند.

به گزارش فارس، پلیس راهور در روزهای گذشته اعلام کرده است که رانندگان تا 15 اردیبهشت فرصت دارند جریمه‌های مربوط به معاینه فنی خود را بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید