شمار قربانیان ویروس کرونا به ۱۱۱۰ تن رسید

    کد خبر :685685

وزارت بهداشت چین بامداد چهارشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به یکهزار و ۱۱۰ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ مقام‌های بهداشتی چینی اعلام کردند که با جان باختن ۹۲ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا در سراسر این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در سراسر چین به یکهزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

پیش از این شمار جانباختگان این بیماری ویروسی در چین، یکهزار و ۱۸ نفر اعلام شده بود، همچنین ۴ هزار نفر هم درمان شده بودند.

خبر افزایش شمار جانباختگان کرونا در چین درحالی است که میفونگ سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین روز سه‌شنبه در مصاحبه مطبوعاتی گفت که ضریب معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است.

این مقام بهداشتی چین خاطر نشان کرده بود که نرخ درمان این بیماران در روز ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) ۱/۳ درصد بود اما اکنون به ۸/۲ درصد رسیده است که پیشرفت‌ها در معالجه بیماران را بخوبی نشان می‌دهد.

براساس آخرین آماری که سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد، تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر در سراسر جهان به کرونای جدید مبتلا شده‌اند که بیشتر آن مربوط به کشور چین بوده و تنها شمار مبتلایان در کشورها یدیگر ۳۱۹ نفر برآورده شده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبئی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده‌اند.

دولت چین در حال بررسی راهکارهای مختلف از جمله تولید و واردات دارو است تا بتواند هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کند.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید