کرونای جدید، سوغات خطرناک ترکیه

    کد خبر :1049086
کرونای جدید، سوغات خطرناک ترکیه

یک ماهی می‌شود که کشور همسایه‌مان ترکیه به لحاظ بهداشتی وضعیت خوبی ندارد. در این کشور آنفلوآنزا و کرونا همزمان با هم در حال تاخت‌وتازند و تبدیل به یک زوج خطرناک شده‌اند.

اطلاعاتی که خبرنگاران ایران از شهر آنکارا مخابره می‌کنند از وخامت اوضاع حکایت دارد، به‌طوری‌که بر اثر شیوع گسترده و همزمان این دو بیماری، ۹۰درصد تخت‌ بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های این کشور پر شده است.

اکنون در ترکیه از هر۱۰بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند دو نفر به‌صورت همزمان به کرونا و آنفلوآنزا مبتلا هستند که اوضاع را بغرنج کرده است. وضعیت ترکیه امروز می‌تواند اوضاع فردای ما باشد، چراکه به‌عنوان همسایه این کشور که از بسیاری جهات ویژگی‌های مشترک داریم و مراودات‌مان نیز با این سرزمین گسترده است، بعید نیست تا به درد آنها مبتلا شویم.

مسئولان وزارت بهداشت کشورمان اما سعی دارند ضمن اعلام هشدار و بیان این‌که خطر می‌تواند نزدیک باشد، افکارعمومی را به هول و هراس نیندازند؛ بلکه آگاهی دهند که اگر موازین بهداشتی رعایت نشود هیچ بعید نیست که همزمانی کرونا و آنفلوآنزا یک باردیگر ما را به دردسر بیندازد.

این دردسر هم جدی است و درهفته‌های اخیر تا حدی خودش را نشان داده به‌طوری‌که رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید: افراد به‌ویژه کودکان مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در چند هفته اخیر دچار علائمی مانند سرفه، تنگی‌نفس، گلودرد و تب شدندکه نشانه‌هایی از ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون و آنفلوآنزاست.

 

جام جم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید