اسامی جان‌باختگان سقوط بهمن در اشترانکوه

    کد خبر :1035257
اسامی جان‌باختگان سقوط بهمن در اشترانکوه

رئیس جمعیت هلال احمر ازنا از پایان عملیات جستجو با کشف پیکر آخرین کوهنورد مفقودشده در ارتفاعات سن‌بران خبر داد.

علیرضا سلیمانی رئیس جمعیت هلال احمر ازنا اظهار کرد: با تلاش و جست‌وجوی تیم امداد، پیکر آخرین کوهنورد در ارتفاعات “سن‌بران” این شهرستان پیدا شد.

وی افزود: اکنون پیکر پنج کوهنورد جان باخته در بهمن ارتفاعات سن‌بران ازنا پیدا شده و کار جستجو به پایان رسیده است.

براساس این گزارش، یک تیم ۹ نفره روز گذشته باوجود هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سنبران صعود می‌کنند که متاسفانه درگیر بهمن می‌شوند.

این ۹ نفر از استان‌های همدان (۲ کوهنورد ملایری) ۷ نفر از لرستان (یک نفر از بروجرد و ۶ نفر از دورود) بودند که ۴ نفر آنها مصدوم و از طریق بالگرد به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز منتقل شدند همچنین ۵ نفر دیگر نیز در زیر بهمن مفقود شده‌اند که پیکر آنان پیدا شده است.

کشف ۳ جسد در صبح شنبه

پیش‌از این، محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا اظهار کرد: با تلاش تیم‌های امدادی و گروه‌های جستجوگر، صبح امروز جسد ۳ کوهنورد گرفتار در بهمن پیدا شد و فرآیند انتقال آنها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امیدواریم کوهنوردان به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی اهتمام ویژه داشته باشند تا دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار این چنینی نباشیم.

فرماندار ازنا گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، محدودیت‌هایی برای حضور کوهنوردان در منطقه لحاظ شده تا افراد بدون مجوز اقدام به صعود نکنند.

فاتحی بیان کرد: شهرستان ازنا امکانات و تجهیزات لازم را ندارد و علاوه بر استفاده از ظرفیت و امکانات شهرستان و هیات کوهنوردی استان از ظرفیت و تجهیزات کوهنوردان استان تهران و مرکزی برای نجات کوهنوردان استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه ۹ نفره کوهنوردی بدون مجوز و هماهنگی با هیات کوهنوردی وارد منطقه شدند.

فرماندار ازنا با بیان اینکه با تلاش گروه‌های امدادی جسد پنج کوهنورد گرفتار در بهمن سِن‌بران ازنا پیدا شدند، اظهار کرد: در شهرستان تشیع جنازه‌ برای این کوهنوردان انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: میرحسین دهقانی و کیارش لشنی از دورود، جواد نصرالهی از شهرستان بروجرد، جواد نجفی و حامد حسینی از شهرستان ملایر کوهنوردان جان‌باخته این حادثه بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید