شمار بیماران مشکوک به وبا در کردستان به ۱۶ نفر رسید!

    کد خبر :919722
شمار بیماران مشکوک به وبا در کردستان به ۱۶ نفر رسید!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اضافه شدن سه بیمار مشکوک به وبا مجموع افراد مبتلا به این بیماری در استان به ۱۶نفر رسید.

دکتر فرزام بیدارپور گفت: بر اساس آخرین آمار با شناسایی سه بیمار جدید مشکوک به وبا مجموع افراد مبتلا به وبا در استان افزایش یافته که شهرستان مریوان با ۱۲ نفر بیشترین افراد مبتلا را به خود اختصاص داده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون یک بیمار در سنندج، یک بیمار در سقز، یک بیمار در کامیاران و یک بیمار هم در بانه شناسایی شده است.

او می گوید: تمامی اطرافیان و افرادی که با این موارد مشکوک در ارتباط بوده اند، تحت رصد قرار دارند و در حال حاضر سه بیمار در مراکز درمانی شهرستان مریوان بستری هستند.

به گفته بیدار پور تمامی بیماران سابقه مسافرت و تردد به اقلیم کردستان عراق داشته اند که در حال حاضر این بیماری در آنجا شایع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه شهروندان اگر از آب چشمه‌ها استفاده می‌کنند، حتما قبل از مصرف آن را بجوشانند، گفت: در شرایط کنونی استفاده از آب لوله کشی، مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

بیدار پور همچنین از مردم درخواست کرد سبزی و میوه را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده سالم سازی کنند، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها را مد نظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید