شرکت روسی برای اکتشاف ماه با چین همکاری می کند/اطلاعات بیشتر درباره ماه

    کد خبر :921767
چین

دیمیتری روگوزین، مدیر عامل Roscosmos در کانال تلگرامی خود گفت که شرکت دولتی روسی آماده توسعه همکاری با چین در برنامه فضایی است. او نوشت: “Roscosmosآماده است همکاری با اداره ملی فضایی چین در زمینه اکتشاف و توسعه ماه را تعمیق بخشد.”

بازتاب-سخنان دیمیتری روگوزین واکنشی به سخنان رئیس ناسا بود که در مصاحبه با بیلد گفت. به‌ویژه، بیل نلسون نگرانی‌های خود را در مورد برنامه فضایی چین مطرح کرد و گفت که چین ممکن است روزی بر ماه فرود بیاید و آن را به عنوان قلمرو خود ادعا کند. بدیهی است که Roscosmos نگرانی‎‌های همکاران آمریکایی خود را نداشته و هیچ گونه رنگ نظامی در برنامه ماه چین نخواهد دید.

شرکت روسی برای اکتشاف ماه با چین همکاری می کند

در نوامبر 2017، این شرکت و اداره ملی فضایی چین (CNSA) پیرامون یک برنامه همکاری برای 2018-2022 توافق کردند. این شامل شش بخش شده که به مطالعه ماه و اعماق فضا، علوم فضایی و فناوری‌های مرتبط، ماهواره‌ها و کاربردهای آنها، پایه عناصر و مواد، تعامل در زمینه داده‌های سنجش از دور زمین می‌پردازد. برای اجرای این برنامه زیر گروه‌های کاری تشکیل شده و در ماه مارس سال گذشته، روگوزین، مدیر عامل Roscosmos و رئیس اداره ملی فضایی چین، ژانگ کجیان، تفاهمی را برای ارتقای همکاری و اجرای پروژه مشترک برای ساخت ایستگاه علمی بین‌المللی قمری امضا کردند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید