ازبکستان اجازه استخراج رمزارز را صادر کرد/ اما برای اشخاص حقوقی

    کد خبر :921772
استخراج رمزارز

ازبکستان استخراج بیت کوین را مجاز کرده است، اما تنها با استفاده از برق «تولید شده توسط یک نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی». این از دستور منتشر شده در پورتال برای بحث در مورد پیش نویس اقدامات قانونی نظارتی ناشی می شود.

بازتاب-این قانون تصریح می‌کند که استخراج کنندگان بیت کوین تنها دارای وضعیت اشخاص حقوقی هستند و همچنین ملزم به ثبت نام در مرجع نظارتی محلی خواهند بود. در عین حال، سازمان‌ها باید سالانه گواهی‌هایی را تمدید کنند که اجازه مشارکت در فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال را می‌دهد.

علاوه بر این، مقامات ماینینگ “دارایی‌های رمزنگاری ناشناس” را نیز ممنوع کردند، بخصوص دارایی‌هایی که بر اساس اصل ناشناس بودن کار می‌کنند. با این حال، اینکه کدام ارزهای رمزپایه به این صورت طبقه بندی می‌شوند، قانون هنوز روشن نکرده است.

با وجود قانونی شدن استخراج، ارز دیجیتال استخراج شده را نمی‌توان برای فروش مجدد در بازارهای شخص ثالث نگه داشت. بر اساس این دستور، ارزهای رمزنگاری شده به دست آمده در حین استخراج «باید توسط ماینرها در پلتفرم های الکترونیکی ارائه دهندگان پیاده سازی شوند».

برای نخستین بار، برنامه‌های ازبکستان برای قانونی کردن استخراج رمزارز از انرژی خورشیدی در اوایل ماه می مشخص شد. سپس گزارش شده که فرمان رئیس جمهور پرداخت مالیات بر درآمد را به شرکت‌های ماینینگ که با استفاده از انرژی خورشیدی ارز دیجیتال استخراج می‌کنند، حذف می‌کند.

در این فرمان آمده است که ماینرهایی که مایل به استفاده از برق شبکه هستند باید هزینه‌های دو برابری بپردازند و هزینه  اضافی در دوره‌های تقاضای بالا دریافت می‌شود. کسانی که مایل به شروع استخراج رمزارز در ازبکستان هستند باید در آژانس ملی پروژه‌های چشم انداز ازبکستان ثبت نام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید