شرکت‌های هندی بازار موتورسیکلت ایران را ترک کردند

    کد خبر :754533

موتورسیکلت‌های ساخت هند مدت‌هاست در ایران مونتاژ می‌شود و این کشور بازار بزرگی در ایران دارد. با این وجود شرکت‌های سازنده موتور سیکلت هندی مانند باجاج تصمیم گرفته‌اند بازار ایران را ترک کنند.

محمد خادم منصوری، رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران موتورسیکلت و دوچرخه به سایت بیت ران گفته است: «شرکت‌های باجاج و تی وی اس هندوستان که بخش بسیار زیادی از بازار موتورسیکلت را در اختیار دارند، به دلیل فشار سهامداران آمریکایی شان و نیز تحریم ها همکاری خود با ایران را قطع کرده‌اند.»

براساس گزارش رسانه‌ها، موتورسیکلت‌هایی مانند پالس ان اس و آر اس، ژوپیتر، ویگو، آپاچی از محصولات این شرکت هستند که قیمت آن‌ها به شدت در ایران افزایش یافته و مدل صفر کیلومتر آن‌ها نایاب شده است.

تولید موتورسیکلت در ایران بر اساس محصولات بیشتر ساخت چین و هند انجام می‌شود و موتورسیکلت‌های هندی به دلیل کیفیت بهتر نسبت به نمونه‌های چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند؛ طرفدارانی پیدا کرده است.

در ایران همچنان پراستفاده‌ترین موتورسیکلت نوعی از موتورسیکلت‌های ساخت شرکت هوندا با نام سی جی ۱۲۵ است که البته سال‌هاست دیگر در هوندا ساخته نمی‌شود و تولیدکنندگان ایرانی قطعات این موتور سیکلت‌ها را از چین وارد می‌کنند.

تولید موتورسیکلت در ایران طی سال‌های اخیر به دلیل شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز، افزایش یافته است. بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم تولید موتورسیکلت از سالانه ۸۵۰ هزار دستگاه در سال ۹۵ به ۱۶۰ هزار دستگاه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرده است.

قیمت موتور سیکلت هم بشدت افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که یک موتورسیکلت هندی مدل پالس ان اس 200 در حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ کویر هم به ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

با پول هوندا ۱۲۵ کویر در سال ۹۷ می شد یک خودرو پراید خرید.

منبع: یورونیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید