شرایط رایگان شدن قبض گاز

    کد خبر :1051068
شرایط رایگان شدن قبض گاز

شرکت ملی گاز ایران با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی، از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند، به مشترکانی که ۱۰ تا ۳۵ درصد در مقایسه با سال گذشته در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، پاداش پرداخت می‌کند. مدیر امور گازرسانی کشور گفت: میزان مصرف گاز در پنج اقلیم تعریف شده که در فصل سرد، در اقلیم‌های سرد کشور، بیش از ۹۰ درصد گاز در بخش‌های خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

روزانه بیش از ۸۵۱ میلیون متر مکعب گاز در کشورمان تولید می‌شود که با سرد شدن هوا میزان مصرف در بخش‌های خانگی، صنایع غیر عمده با افزایش روبرو می‌شود. شرکت ملی گاز ایران تعرفه پلکانی مشترکین خانگی را در ۱۲ پله تقسیم‌بندی کرده است. سه پله اول مشترکین کم‌مصرف (مشترکین متعارف)، سه پله دوم مشترکین با مصرف متوسط، چهار پله سوم مشترکین پرمصرف و ۲ پله آخر مشترکین بسیار پرمصرف تقسیم‌بندی کرده است.

مسئول تعرفه گاز شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر، بیش از ۲۷ میلیون و هفتصد هزار مشترک گاز در کشور وجود دارند که تعرفه میزان مصرف گاز بهای آنها از ۴۰۰ ریال تا ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

میزان مصرف گاز در کشورمان در پنج اقلیم معرفی شده است. در اقلیم یک یعنی شهر‌های خیلی سرد مثل ارومیه و تبریز ماهانه ۵۰۰ متر مکعب، در اقلیم ۲ یعنی شهر‌های سرد مثل مشهد و کرج ماهانه ۴۵۰ متر مکعب، در اقلیم سه یعنی شهر‌های با آب و هوای معتدل مثل اصفهان، شیراز و تهران ماهانه ۴۰۰ متر مکعب، در اقلیم چهار یعنی شهر‌های گرم مثل دزفول ماهانه ۳۵۰ متر مکعب و در اقلیم پنج یعنی شهر‌های خیلی گرم مثل اهواز و ماهشهر ماهانه ۲۵۰ متر مکعب باید گاز مصرف شود.

شرکت ملی گاز ایران با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی، از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند، به مشترکانی که ۱۰ تا ۳۵ درصد در مقایسه با سال گذشته در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، پاداش پرداخت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید