شبکه اجتماعی ترامپ نیامده متهم شد

    کد خبر :855669

دونالد ترامپ، رییس جمهور قبلی ایالات متحده آمریکا که به دلیل تشویق کردن تلاش‌ها برای ورود به کنگره این کشور در سال گذشته، از دسترسی به برخی از شبکه‌های اجتماعی محروم شده، روز چهارشنبه اعلام کرد که شبکه اجتماعی Truth را راه‌اندازی کرده است. این شبکه اجتماعی در همین ابتدای کار با مشکلاتی روبروست.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداربر اساس گفته‌های یک شرکت محافظت از آزادی نرم‌افزاری، گروه فناوری و تکنولوژی ترامپ (TMTG) برخی توافق نامه‌های موجود در لایسنس خود را زیر پا گذاشته و بخشی از کد خود را از شبکه اجتماعی Mastodon  کش رفته است.

سایت Gizmodo گزارش داده که همه شرکت‌ها و نهادهایی که بخواهند از کدهای متن باز استفاده کنند، باید قوانین خاصی را در نظر داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها اشاره به سرویس دهنده اصلی به عنوان سازنده است. با این حال پلتفرم اجتماعی Truth از این کدها به عنوان اختصاصی یاد کرده و به منبع اصلی آن‌ها اشاره نکرده است.

توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار همچنین تلاش کردند تا شواهد مربوط به وجود کدهای Mastodon در پلتفرم Truth را از بین ببرند و دیده شدن لوگوی Mastodon در بخشی از آن را به وجود یک باگ نسبت دهند.

شرکت محافظت از آزادی نرم‌افزاری SFC از TMTG خواسته تا کد سورس شبکه اجتماعی Truth را اختیار آن‌ها قرار داده و گفته در صورت سرپیچی از این درخواست، لایسنس آن‌ها در استفاده از نرم‌افزار Mastodon  را برای همیشه کنسل خواهد کرد. این اتفاق می‌تواند TMTG را مجبور کند پلتفرم خود از اول بسازد.

اوژن روشکو، موسس Mastodon می‌گوید که Truth به صورت کامل از روی پلتفرم وی ساخته شده و به همین دلیل برای احقاق حق خود به اقدامات قانونی دست خواهد زد. بسیاری از کاربران همچنین به شباهت بسیار زیاد پلتفرم جدید به توییتر اشاره کرده‌اند و عده‌ای نیز توانسته‌اند اکانت‌های فیکی از ترامپ و معاونش یعنی مایک پنس درست کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید