شاسی بلند هفت نفره هوندا BR-V با پیشرانه ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی معرفی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۲
    کد خبر :850343
شاسی بلند هفت نفره هوندا BR-V با پیشرانه ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی معرفی شد

خودروی هوندا BR-V مدل ۲۰۲۲ به‌عنوان کراس‌‌اور کوچک با هفت صندلی معرفی شد و تا ابتدای سال ۲۰۲۲ با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار برای مشتریان عرضه خواهد شد.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هوندا و کراس‌اورهای ساب کامپکت را با مدل HR-V مرتبط می‌دانند؛ اما خودروی هوندا BR-V در برخی از کشورهای آسیایی نیز در بخش B جای می‌گیرد. به گزارش موتوروان، نام این کراس‌اور مخفف «Bold Runabout Vehicle» است و این مدل اکنون وارد نسل دوم خود می‌شود که جایگزین مدل اصلی عرضه‌شده در سال ۲۰۱۵ شده است. هوندا BR-V پیچیدگی کمتری دارد و بنابراین به‌صرفه‌تر از مدل شناخته‌شده‌ی HR-V است؛ درحالی‌که صندلی‌های سه‌ردیفه برای سرنشینان ارائه می‌دهد.

مسئولان هوندا هنوز اشاره‌ای به تغییر پلتفرم این خودرو برای نسل دوم نکرده‌اند؛ اما می‌دانیم نسل اولیه آن ریشه‌ی مکانیکی در مینی‌‌ون Mobilio داشت که خود بر اساس هاچ‌بک کوچک بریو (Brio) ساخته شده بود. کسانی که با خودروهای ژاپنی آشنایی دارند، می‌دانند بریو مدل پایه خودرویی است که پایین‌تر از جاز/فیت قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، مطمئناً هوندا BR-V زیباترین کراس‌اور ساب کامپکت موجود نیست؛ به‌ویژه از نظر ظاهر عقب که کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما این خودرو در سایر موارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به لطف مجموعه‌ای از سیستم‌های هوندا سنسینگ (Honda Sensing) مانند دستیار حفظ خط حرکت، ترمز کاهش اثرات برخورد (CMBS)، کروز کنترل تطبیقی ​​و کاهش انحراف از جاده، هوندا BR-V بسیار ایمن‌تر از قبل است. این خودرو از ۶ کیسه هوا به‌صورت استاندارد و چراغ‌های نور بالا اتوماتیک بهره می‌برد و سیستم نظارت بر نقطه کور دید راننده و سیستم اعلان انحراف خودروی جلویی نیز وجود دارد که به راننده می‌گوید خودروی جلویی چه موقع توقف می‌کند و چه موقع دور می‌شود.

نیروی مورد نیاز از پیشرانه‌ی بنزینی ۱٫۵ لیتری i-VTEC تنفس طبیعی تأمین می‌شود که ۱۲۰ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. خروجی از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود که مسئولان هوندا می‌گویند جدید و کارآمدتر است. گفته می‌شود هوندا HR-V فقط استانداردهای یورو ۴ را دارد که اولین بار در سال ۲۰۰۵ در اتحادیه اروپا اجرایی شد.

به گزارش زومیت، هوندا BR-V از زمان عرضه در ۶ سال پیش، بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه فروش داشته است که ۳۰ درصد آن در اندونزی تحویل مشتریان داده شد. اندونزی جایی است که این کراس‌اور تولید می‌شود و نسل جدید کراس‌اور BR-V طی هفته جاری در همین کشور معرفی شد. این خودرو برای فروش محلی در ژانویه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود قیمت اولیه آن حدود ۱۸ هزار دلار طبق نرخ فعلی ارز باشد.

HR-V و BR-V تنها کراس‌اورهای کامپکتی نیستند که هوندا در سراسر جهان به فروش می‌رساند؛ زیرا مدلی کوچک‌تر با نام WR-V به‌عنوان نسل سوم خودروی محبوب جاز/فیت در آمریکای جنوبی و هند فروخته می‌شود. علاوه بر این، شرکت سرمایه‌گذاری مشترک دانگ‌فنگ هوندا در چین، خودروی HR-V را با نام XR-V در این کشور می‌فروشد؛ درحالی‌که HR-V در ژاپن، Vezel نام دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید