شاسی بلند جسور و زیبای بنتلی به نام “بنتایگا اس” معرفی شد

    کد خبر :813834

شرکت بنتلی در سبد محصول خود مدل‌های منحصربفردی دارد که در کنار طراحی زیبا، لوکس هم به نظر می‌رسند. از جمله آنها باید به بنتایگا S تازه وارد اشاره کرد که دارای چهره جسور و قلبی قوی است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– موفقیت بنتلی بعد از رونمایی فیس‌لیفت بنتایگا و البته ویرایش Speed این شاسی‌بلند، زمینه‌ساز عرضه مدلی جدید شد. اکنون شرکت سراغ بنتایگا S رفته است. محصولی که کاملاً مشخص است گرایش‌های اسپرت دارد ولی با این حال هنوز هم یک رده پایین‌تر از تیپ اسپید قرار می‌گیرد. بنتلی می‌گوید بنتایگا S در پاسخ به نیاز بخش بزرگی از مشتریانی است که انتظار کارایی جسورانه‌تر از شاسی‌بلند فوق لوکس خود دارند.

یکی از قابلیت‌های خاص مدل جدید سیستم سواری موسوم به Dynamic Ride آن است که اشاره به نسخه توسعه‌یافته فناوری ضدلغزش دارد. در این سیستم از کنترل‌کننده‌های 48 ولتی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که طبق ادعای بنتلی این اولین‌بار است که چنین چیزی روی یک خودرو اجرا می‌شود.

در توضیح عملکرد سیستم سواری پویا گفته می‌شود که می‌تواند تنها در 0.3 ثانیه 1300 نیوتن‌متر گشتاور را به منظور تعادل نیروهای جانبی به ویژه در هنگام پیچیدن‌های تند و تیز، اعمال کند. تضمین شده است که در سیستم جدید علاوه بر سواری لذت‌بخش، پایداری اتاق و بیشترین میزان سطح تماس تایر و جاده فراهم شود.

به‌روزرسانی دیگر در این خودرو در قیاس با ویرایش استاندارد، حالت رانندگی اسپرت است که به طرزی مشهود باعث بهتر شدن رفتار فرمان، بازخورد پدال گاز و البته افزایش 15 درصدی سختی سیستم تعلیق خواهد شد. از سوی دیگر سیستم تنفس بنتایگا S نیز شامل اگزوزهای اسپرت جدید است. دیگر نیازی به اشاره نیست که بگوییم در مدل جدید ساختار کنترل گشتاور نیز دستخوش تغییراتی جوان‌پسند شده است.

با تمام این امکانات، شرکت هنوز هم تغییری در ساختار قوای محرکه آن اعمال نکرده است. یعنی هم‌چنان می‌توان همان پیشرانه 4 لیتری دو توربو هشت سیلندر Vشکل را دید که به راحتی 542 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

شتاب صفر تا صد این خودرو 4.4 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 290 کیلومتر برساعت ثبت شده است. شرکت ادعا می‌کند در صورت استفاده متعارف از این خودرو با یک باک سوخت می‌توان تا 655 کیلومتر با آن پیمایش داشت.

این تمام ماجرا نیست. بنتایگا S برای رضایت مشتریان سخت‌گیر خود تغییرات ظاهری هم تجربه کرده که البته بسیار ملایم است. از آینه‌های جانبی مشکی و رکاب‌های تیره گرفته تا کاسه‌ چراغ‌هایی که آن‌ها نیز با تریم تاریک ساخته شده‌اند.

نصب یک اسپویلر جدید نه‌تنها جذابیت بصری آن را افزایش داده بلکه منجر به بهبود پایداری آیرودینامیکی آن هم شده است. نکته جالب اینجاست که شکل اگزوزهای بنتایگا S نیز نسبت به تمام دیگر مدل‌های فرق کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید