شاسی بلند برقی ام جی eZS رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰
    کد خبر :419326

شرکت MG از نسخه الکتریکی شاسی‌بلند ZS برای فروش در بازار هندوستان رونمایی کرد؛ قدرت eZS حدود ۱۵۰ اسب بخار است.

برند ام‌جی (MG) از نسخه الکتریکی شاسی‌بلند ZS در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی کرد. MG متعلق به گروه خودروسازی SAIC، خودروی الکتریکی eZS را به نمایش گذاشته است که با توجه به موقعیت شاسی‌بلند ZS، می‌تواند به‌عنوان رقیبی جدید برای هیوندای کنا الکتریکی (Kona) شناخته شود. شاسی‌بلند ZS هم‌اکنون یکی از رقبای رنو کپچر (Captur) و نیسان جوک (Juke) به شمار می‌رود و MG امیدوار است که نسخه الکتریکی بتواند با محصولات مدرن جهانی رقابت کند.

شاسی‌بلند برقی eZS تنها یک موتور الکتریکی دارد که چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد و ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ چنین نیرویی کافی است تا کراس‌اور الکتریکی ۴.۳ متری MG در ۳.۱ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتربرساعت برسد. MG مشخصات باتری شاسی‌بلند برقی جدید را اعلام نکرده است، اما eZS می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافتی حدود ۴۲۸ کیلومتر، طی کند. همچنین به نظر می‌رسد که باتری این خودروی الکتریکی از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد؛ مقامات MG ادعا می‌کنند که تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری eZS در ۳۰ دقیقه پر می‌شود.

در فضای داخلی، شاسی‌بلند الکتریکی eZS تکامل بیش‌تری نسبت به طرح کابین و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی مدل‌های قبلی MG دارد؛ از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر مرکزی خوش‌ساخت با قابلیت ناوبری، صفحه نمایش دیجیتال در پنل داشبورد و سقف پانورامیک اشاره کرد. ظاهر بیرونی اولین محصول برقی MG، تفاوت چندانی با مدل‌های استاندارد ندارد و جلوپنجره مشبک آن بسیار معمولی به نظر می‌رسد. هرچند که در تصاویر رسمی پورت شارژ در زیر لوگوی MG و بخش جلویی شاسی‌بلند به همراه طراحی جالب رینگ‌های آلیاژی پنج پره دیده می‌شود.

شاسی‌بلند الکتریکی eZS به‌عنوان دومین محصول MG برای هند تولید می‌شود. اگرچه هنوز طرحی برای فروش این خودروی برقی در بازار انگلستان وجود ندارد، اما افزایش تقاضا برای خرید محصولات الکتریکی به این معنی است که به احتمال زیاد MG هم محصولی به بازار ارائه خواهد داد. در حالی که فروش خودروی الکتریکی در چین به شدت گسترش یافته است، احتمالاً شرکت مادر (SAIC) به‌دلیل حجم تقاضا تمایلی به فروش این کراس‌اور برقی در کشور خود نداشته باشد.

تولید eZS در هند از طریق واردات قطعات منفصله (CKD) و مونتاژ در کارخانه‌های محلی انجام می‌شود تا در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شود. البته باتری شاسی‌بلند الکتریکی ام‌جی از SAIC تامین خواهد شد که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان باتری‌ لیتیوم-یون در جهان شناخته می‌شود.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه شاسی‌بلند الکتریکی eZS وجود ندارد، اما انتظار می‌رود که تا اواخر سال ۲۰۱۹ به فروش برسد. قبل از آن، MG نخستین مدل شاسی‌بلند (SUV) خود را در سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد کرد و در مجموع با ۴۵ نمایندگی در هند کار خود را آغاز می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید